Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 13, 2013

SISTEM BARTER

Oleh kerana dah buat kabinet, banyak la perabot aku kena let go
Ye la.. dah takde tempat nak letak
Nak jual takde pulak orang nak beli
[lagipun aku tak reti nak jual perabot2 kat jiran2 ni..tak sampai hati rasanya]
Sonya, mana yang elok2 tu aku bagi kat Cik Besah je

Ingat tak kabinet tv lama aku tu?
Baru beli  3 tahun sudah & masih elok
Sayang nak bagi kat orang, bagi la kat mak mentua sendiri
Disebabkan nak menyendatkan dalam rumah dia
So dia pun kena spare some space la kan
Rumah dia pun kalau ikutkan memang dah penuh dengan perabot

Untuk memuatkan kabinet tv yang agak besar & perlukan ruang yang agak luas
[kabinet tv tu dah le panjang 6 kaki tau]
So dia kena let go some furniture dia gak kan
Tapi Cik Besah ni memang jenis sayangkan perabot
So aku offer untuk ambik salah satu kerusi panjang kat rumah dia
Kononnya buat sistem barter la kan...
Aku pun ekceli dah lama aim kerusi tu dok ngam2 letak kat sliding door aku
[jahat tak menantu dia??]
Alhamdulillah dia setuju nak bagi kerusi tu kat aku
Yiha!!!!!
Jati tau kerusi ni..hehehehe
Terima kasih, mak!

** Tetiba pulak ruang ni jadi ruang feveret aku...


8 comments:

Me said...

bestnya... ruang feveret eden depan tangga (lepak atas sofa lama) n dapur hikhikhik (bukan dok masak ye tapi makannnnnnn)

Unknown said...

hehehe..best jugak skali skala buat sistem barter nie..hehehe...

lieyalatif said...

wahhh untung laaa...kerusi tu mmg cantik kot kalo letak di sudut2 tertentu...

Unknown said...

bertuah nyeee...
cantek plak tuh~ untung dapat mak mertua cam tuh~

Qhaifa Nur said...

masih elok nak buang sayang...
suka juga dengan kerusi tuh, cantik..

munna said...

bagus juga... dua2 dapat manfaat bersama

Yana Halim said...

wah2 best....untung cenggini...

Anonymous said...

nampak kemas je !