Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 3, 2013

PROJEK MEGA 2013 # 2 : KITCHEN CABINET

Yo! Yo! Yo!
Akhirnya... impian aku membuat kitchen cabinet [KC] terlaksana juga
Ye la kan.. sebelum ni asyik berangan je
Akhirnya jadi nyata juga

Memula plan nak buat benda lain [rahsia]
Tapi last2 tak jadi so aku cadangkan kat laki aku buat KC je la
Dan..... dia setuju juga untuk pergi sevey KC

Aku ni kalau berangan memang la nakkan KC yang cun melecun cam dalam majalah tu
Tapi nak buat caner... ada gak bajet constrain.. kena jimat2 gak le
Tak kisah le tu.. janji ada kC.. yey..yey..

Kami tak servey jauh2 pun.. cuma ke Rawang je
Dan tak banyak kedai pun kami pegi.. letih la 
Last2 kami decide buat dengan WIRA KITCHEN je
[tu yang paling murah & menepati bajet kami]

Mula2 dapatkan quotation dulu, [kena tau la keluasan dapur korang tu dulu]
pastu bayar 10%, baru la orang akan datang ukur kat rumah
Pastu baru dia sketch gambar 3D [aku suh dia email je kat aku]
Kalau tak puas hati, boleh la oter mana2  sampai puas hati
Kalau dah puas hati, baru la dia proceed & kena bayar part payment

Ini la gambar 3D untuk KC aku
 Pandangan dari atas


Semua kabinet ni aku buat full height sampai siling
Dan juga full satu dinding dengan tall unit 
[jangan ingat wardrobe pulak]

Nampak tak satu kabinet tu dia letak cermin kan
So aku cakap aku takmo cermin walaupun dia bagi frosted glass
Sebabnya, aku ni tak suka nampak benda2 dalam kabinet tu
Aku ni pulak bukannya reti mengemas lawa2 dalam kabinet tu
So aku suh dia oter & aku mintak satu kabinet yang pintu tolak atas tu

Design yang telah dimodified...
Aku tak ambik banyak accessories pun
Accessories KC ni yang buat mahal kan
Aku cuma ambik dishrack & 2 pull out basket

Pastu gedik2 suh orang tu design sekali untuk buat island

Cun jugak ek ada island ni
TAPI.......
Bila fikir2 balik, kalau aku buat island, aku terpaksa korbankan meja makan yang sedia ada
Dah le tu kitaorang memang suka makan kat dapur je
Malas nak kecah2 kat formal dining table tu
Even island tu boleh berfungsi cam meja makan, tapi dia punya kemesraan tu tak sama cam bila ada meja makan kan.. 
So hasben aku cakap tak payah la buat island tu
[ok gak tu kan.... kurang lagi la bajet buat KC]

Oh ye.. ni kat sebelah pintu dapur aku
Aku buat satu cabinet kat sini supaya senang nak gantung baju/jaket/ tudung dsb
Konon nak buat mudroom gitu..

Overall dah konfem la dengan orang tu design cenggini
Kaler kabinet bukan le cam dalam gambar ni
Aku pilih kaler lain... Rabu ni diaorang datang pasang.... tak sabarnya!!!
Apalah hasilnya ye.. harap2 idak le mengecewakan aku..


** Bab mintak quotation & design tu dibuat 2 minggu lepas. Part payment dah bayar seminggu sebelum KC dipasang. Masa buat part payment tu la pilih kaler untuk KC.

3 comments:

Unknown said...

fulamakkkkk.. canteknyeeee!!!
paling suka bab gobok yang dari atas sampai bawah tuh.. suka!
leh simpan macam2..

hehehe.. kalo x keberatan leh kongsi x harga pakej KC tuh.. tingin nak wat KC jugak nih.. hehehehe

Madam Sooyaree said...

Best nyaaa... kitorang kat sini tang menunggu tu yang leceh, lamaaaa...

Unknown said...

bestnya!! manfaatkan semua ruang yg ada.. :)

bleh share tak pakej KC ni.. emelkan kpd nurhafizah.matsah@gmail.com

terima kasih.