Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 4, 2013

CERITA LURUH PUSAT

Cerita basi lagi... tapi nak citer jugak...

Pusat Amira luruh pada hari ke-5
Tapi ade citer lucu tau

Petang hari ke-5 tu memang dah ternampak genting dah pusat yang tinggal
tergantung2 je kat pusat Amira tu
Lepas lap badan dia petang tu terus pakaikan barut cam biasa
Malam tu pulak memang banyak kali pulak si Amira berak
So aktiviti penukaran pampers memang 4-5 kali la malam tu

Esoknya, masa kakak yang urut tu datang nak mandikan Amira
Buka2 barut tengok pusat dia dah takde
Ingatkan jatuh masa dia buka baju Amira tu.. jenuh la cari kat katil
Kat dalam playpen, kat ruang tamu & bilik mandi semua kami cari
Tapi tak jumpa juga
Magic??? Takkan hilang camtu je kan???

Pastu aku cakap kat hasben entah2 terjatuh dalam pampers masa tukar malam tadi kot
Nasib la haritu takde lori sampah & sampah dalam rumah tak pi buang lagi
Makanya satu keje la hasben aku pi selongkar pampers dalam tong sampah
Dan...... memang sah ada pusat tu ada dalam salah satu pampers dalam tong sampah tu..
Sib baik jumpa...
Ini ubat cuci pusat yang hospital bagi... tapi aku guna hari pertama je

Ini ubat pusat yang hasben  aku beli kat kedai ubat cina
Ubat cam serbuk ni just taburkan kat pusat tu je
Tekstur cam bedak...
Semua anak2 aku pakai ubat pusat ni la.. cepat je kering & luruh pusat

Pusat Amira yang dijumpai dalam tong sampah..

P/s: Orang tua2 kata jangan pusat luruh tu dalam air.. Betui ke?? Apa relevannya?

7 comments:

NM03 said...

kau carik ape relevannya nok... ingin tahu jugak. nnt balik aku try tyer mak aku jugak ye

Qhaifa Nur said...

semua pusat anak-anak simpan jadi 1..campur lada hitam buat tuam perut anak lepas mandi...In Shaa Allah hubungan berkekalan...

Rasp said...

tak pernah lak dengar citer pasal jgn pusat luruh dlm air tu...
why ek?

Nafira usof said...

hehehe.. nasib baik jumpa balik.. hehehe

munna said...

habislah kena selongkar balik ye ..... nasib baik jumpa

Halmy Abdul Latif said...

ni mak yang citer kat aku...dia kata org dulu2 percaya kalo tali pusat jatuh dalam air...nnti anak tu ajalnye lemas...gitu ler....huhuhu...wallahualam...

(^_-)V said...

Owh macam tu ke, Alisya jatuh tali pusat mase tengah nenen..