Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 8, 2013

WHAT A WIFE WANT

Betul sangat.....

Masa aku tengok ceramah Sheikh Yahya Ibrahim kat TV9 masa Maulidur Rasul haritu pun
Dia memang ada mention pasal benda ni
[Sapa ada tengok?? Tajuknya Loving A Woman by Sheikh Yahya Ibrahim]

Renungan untuk para suami,
Walaupun 24 jam berada dirumah, berapa minit sangat yang diperuntukkan untuk isteri di rumah?
Kalau bercuti pun serupa tak bercuti sebab sebok untuk urusan lain [selain urusan kerja]
Kisahkan moto kereta la, kisahkan hobi la, kisahkan nak qada tidur la
Mengadap facebook la, mengadap handphone la, ngadap tv la
Jumpa kawan la, lepak2 dengan member la, mengeteh la
Bila masanya yang betul2 memberi 100% perhatian untuk isteri & anak2?
[bila malam nak tidur je la baru nak cari bini gamaknya...itupun bini dah tido dulu gamaknya]

Ini la sebenarnya yang para isteri mintak dari suami
Masa,  perhatian & penghargaan dari suami
Kalau sebok untuk urusan lain, dah macam LEBIH BAIK TIADA DARI ADA DI RUMAH





7 comments:

lieyalatif said...

setuju2...lieya setuju 100%..tapi takleh salah kan dieorg gak kan syani..yelaa dah sibuk2 keje, balik umah ade la hal lain dieorg nak bua...yg penting kite amalkan give n take...rumah tangga pasti bahagia...

:: Mrs.Eady :: said...

:)

lady scooter said...

biasa tu... kena saborrr je le bebanyak...heheheee

Qhaifa Nur said...

akak setuju 5 perkata tuh SYANI...
jika diamalkan alhamdulillah....

Nafira usof said...

saya jenis terus terang.. kalo x suka dia asik ngadap hp jer.. trus cakap jer.. kalo x cakap memang dia buat derk jer laaaa..

Nory Zoulkefle said...

setujuuu...

Kesuma Angsana said...

betul2