Tuesday, February 26, 2013

TONG SAMPAH BARU

Ahad lepas persatuan penduduk rumah aku ada buat majlis nak bahagikan tong sampah
Ye la, dah lama dok bayar2 duit, tapi takde apa2 pun
Beberapa hari sebelum tu, pengerusi persatuan edarkan surat suruh ambik tong sampah tu
Ala bukannya tong sampah canggih pun
Tong sampah hitam tu je 


Dah orang bagi, kena la ambik  ye dak???
Aku tak pegi pun ambik tong sampah tu kat dewan

Walopun dekat je, tapi malas nak jalan kaki
Hasben aku lak keje masa tu
Akhirnya FIL aku je yang pegi dengar taklimat kejap
Pastu sebab kaki dia dah sakit [berdiri agaknya] dia pun mintak tolong pengerusi persatuan hantarkan ke rumah
FIL aku ni kiranya wakil untuk aku & abang ipar aku sekali

Petang tu, anak buah aku pun hantar la tong sampah tu ke rumah aku
Ingatkan kecik.. rupanya besar juga
Adib pun boleh muat duduk dalam tu..hehehe
Ini le tong sampah baru saye....
Kena tulis alamat rumah tu.. kang tak pasal2 berjalan ke rumah orang lain lak tong sampah ni.


** Pasal tong sampah pun nak jadi cerita ke??

9 comments:

Yana Halim said...

ok je cerita. Akak x de tong sampah cenggini. hahaha....

NM03 said...

tambah m dah jadi NM02. hehehe





tau ke NM02 tu aper? cer gugel

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

kemain beso tong nyer tu...

Nafira usof said...

kat rumah saya kena beli sendirik.. :P

SYANI said...

Yana Halim,
Dah deme bagi..kita ambik je...

SYANI said...

Lizz,
Beso gak le.. kalau darurat takde air, berguna juga tong ni..

SYANI said...

Nafira,
Ini pun kalau ikutkan bukan le free.. Duit collection yang deme kutip tiap2 bulan la tu kot..

Kesuma Angsana said...

tong baru yerk...

Nory Zoulkefle said...

memang kena tulis alamat, kalau tak org curik...zaman sekrang ni, beg sirih pon orang nak rembatt...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...