Wednesday, February 24, 2016

TENGOK PUNYA PASAL


Senang je nak dapat pahal dengan mata
tengok je benda baik2

Pasni nak letak Al-Quran kat tempat yang lebih terbuka la
Sebelum ni letak dalam kabinet
Tutup kabinet tak nampak la Al-Quran tu
Nak letak kat atas meja, takut anak2 kecik main/koyak

***Kena fikir lokasi sesuai untuk letak Al-Quran tu

TV/Internet/Media pun kena had2 kan juga
Sebab ramai yang tayang aurat sendiri untuk dilihat orang
supaya kita pun dapat dosa mata sebab tengok aurat diaorang tu.
Jom taubat! [seruan untuk diri sendiri]


2 comments:

eima said...

inshaaAllah

lieyalatif said...

nice sharing beb....

tu lah kan...yg penting al quraan tu jgn ditinggal utk dijadikan panduan hidup kite...bace 1 muka surat sehari pun dah ok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...