Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 29, 2016

MELAWAT ADIK DI HOSPITAL SHAH ALAM

Hari Sabtu malam tu tetiba adik bongsu aku wasap dalam group family
katanya dia kena masuk hospital 
sebab doktor saspek dia denggi
katanya dah 4 hari demam tak kebah2
pastu gi hospital terus kena tahan

Adik aku ni dah le baru keje awal bulan Feb hari tu
Gaji pun tak dapat lagi
dah kena masuk wad pulak... kesiannnnnn
Lagi kesian sebab jauh dari family
siapa la yang mengisahkan dia kat spital tu
Mak abah jauh, adik2 beradik pun jauh2
Cuma adik aku ada sorang kat Klang, boleh la dia tengok2 kan kejap

Mak aku pun bila tau adik aku masuk wad
sure la tak senang  hati kan
Tup2 hari ahad katanya dia nak gi tenguk adik kat hospital
Adik kata dia admit kat hospital Shah Alam
So mak  ngan abah pun gerak dari Ipoh tengahari semalam
Singgah rumah aku dulu, pastu baru pi Shah Alam

Nak ajak hasben aku, dia pulak baru balik kayuh basikal
tak larat katanya
So aku mintak izin la nak ikut mak aku
Budak2 kecik aku kata taknak bawak sebab sure budak2 bawah 12 tahun takleh masuk kan
Aku bawa Aleeya sorang je..

First time nak gi Hospital Shah Alam
tah tang celah mana la hospitalnya
siap google & tanya kengkawan aku yang duduk Shah Alam
Ok.. nasib la landmarknya aku tau.. dekat JAKEL & UiTM Shah Alam tu
Alhamdulillah selamat juga sampai
Dekat 2 jam juga perjalanan dari Batang Kali ko...huhuhuhu
Tambah2 lagi dengan trafik light..hui..jenuh

Pintu masuk Hospital Shah Alam

Hospital ni baru lagi katanya
So memang orang tak berapa ramai
Parking pun ok masih ada banyak
Tak macam hospital2 lain yang jenuh nak parking
Pastu orang tak berapa ramai nampaknya
Cam sunyi sikit la...
Cuma wad je penuh..hahahaha

Sampai2 kat lobi, udah pak guard tanya umur Aleeya
Selamba je aku cakap 12 tahun 
walopun dia sebenonya baru 11 tahun..hahahaha
[konfiden gitu.. kang gagap2 nampak pulak nipunya]
Kira halal la tu ye
Nasib la lepas..hehehehehe
[Nasib dia tak mintak IC la...huhuhuhu]

Ni la adik aku...kiri kanan tangan bercucuk
Sian nengoknya... tapi dia nampak ok la takde la lembik je
Ni pengalaman pertama dia le kena warded..

Masa kami sampai, pakwe dia ada teman
Ok la budaknya... dia la yang bawa adik aku gi spital
Nampak boleh harap, so ok la boleh la buat adik ipor..

Lepas kami sampai pakwe dia pun nak beransur la
Maybe dah lama dia kat situ
Kami duduk sana pun sampai habis waktu melawat kul 7 tu
[kami sampai hospital pun dah pukul 5 lebih]
Adik aku mula la sedih sebab takde sapa nak teman dia malam tu
Takpe la.. sabar je la
Nak buat cemana, mak abah aku pun kena balik Ipoh malam tu juga
Aku pun nak kena keje & anak2 aku pun sekolah...

Best friend adik kat wad
Kat mana2 pun kena usung..

Harap2 adik cepat sembuh & takde le sampai stage serius
Cuma doktor suruh dia minum air banyak2
Siap kena rekod berapa banyak air yang diminum
dan berapa banyak kencing.. 
[siap ada jug khas kat toilet untuk sukat jumlah kencing ---> kena kencing dalam jug tu katanya]


Korang yang baca ni tolong doakan adik aku sama ek.


3 comments:

Eliss said...

alahai..kesiannya..air masak memang x berapa lalu nak masuk tekak masa denggi. bukan air jer,semua makanan la mengikut pengalaman aku. tapi kalau jus buah2an tu ok sket dan doc yang suruh minum better dari minum 100 plus.

SYANI said...

Eliss Mie,
Thanks for the tip.. Nanti try belikan jus buah utk dia

Unknown said...

Kes adik akak ni sama dengan apa yang saya kena demam seminggu tak kebah pi hospital tau tau warded cucuk sana sini kiri air kanan darah dengan low blood pressure nya .. kencing pun sukat ..