Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 15, 2016

GAGAL DAPAT MASTER

Impian aku kalau ikutkan nak dapat MASTER
PHD la kalau boleh
walaupun not in studies
at least dalam breastfeeding
tapi nampaknya, angan2 mat jenin je la aku
kecundang juga akhirnya impian yang satu ni
huhuhuhuhu...

Well, kita hanya merancang kan
tapi Allah yang menentukan
Hajat di hati memang nak tapi apakan daya ada perkara di luar jangkaan kita

Untuk mencapai "DEGREE" tu pun ada masa aku hampir gagal
tapi aku cuba juga at least cukupkan tempoh 1 tahun tu
ku teruskan lagi sehingga bulan yang seterusnya
nampaknya aku dah tak berdaya...[maybe aku pun tak try hard enough]

Rezeki Jasmin cukup sampai disitu
Tah apa ragamnya, dia sendiri dah tak nak air susu badan yang aku beri
Direct feeding pun dia taknak.. asal aku sua nenen, dia pun paling muka
Hanya sua saki baki EBM yang ada dalam chiller tu je la
[Jasmin taknak susu frozen lak tu]
Itu pun melalui botol

Ingatkan pastu nak continue as Exclusive Pumping [EP] mom je
Even buat power pumping pun tak berapa membuahkan hasil
Production susu makin lama makin merudum
Buat aku lagi stress & penat sebab asyik nak memerah je kan
So lama2 susu tu kering camtu sahaja

Walaupun aku GAGAL kali ni 
tapi syukur juga dapat exclusifly bagi susu badan pada Jasmin until dia 1 tahun 1 bulan
pastu baru bagi susu formula pada dia
Alhamdulillah, Jasmin tak memilih susu
Kalau dah sesuai, maintain je la susu tu je
So sampai sekarang setia dengan Dutch Lady sajer...

My brestfeeding journey terhenti di situ
Kalau ada baby lagi, boleh buat journey lagi
Tapi kalau dah tak de, syukur Allah izinkan anak2 dapat susu dari badan aku sendiri.


Tipu la wei kalau aku cakap aku tak rindu saat2 camni...
Memang RINDU sangat2...



4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

uhukss~ sobs!~ takpe lahhh :)

dorsett pink said...

saya Berjaya fully BF samapi anak umur setahun jer, lepas tu dah campur ngn FM but sampai skrang she still bf bila mommy ada di rumah. hehe

SYANI said...

Idzwa,
I'm okay...hehehehe

SYANI said...

Dorsett pink,
Bagusnya still bf walopun dah campur dgn fm.
Chayok2 mommy.