Wednesday, November 18, 2015

ZAMAN PERSEKOLAHAN

♪ ♫ Tamatlah zaman persekolahan
ku masih dihantui memori..
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh tuhan ku tak mahu pergi ♪♫

Tetiba pulak teringat lirik lagu hujan ni...
Saja tadi google menggoogle
terjumpa satu gambar ni
fuhhhhh... memang memori sungguh


Gambar ni la...
Sapa pernah buat camni??? Ngaku cepat!!!

Zaman2 sekolah aku dulu, ini la cara2 makan nasi lemak, mee, bihun, laksa, mi hailam, mi sup dan yang sewaktu dengannya.

Nasi lemak kat kantin aku dulu, mana ada bungkus2
Semua dalam plastik ni
Pastu gaul2 kasi rata segala sambal, timun, ikan bilis ngan telur
ikat ketat2 pastu gigit satu side kasi berlubang
pastu ngapppp... tak comot, tak kotor tangan, tak payah pakai sudu
Sambil baca buku boleh makan...hahahaha
cikgu ngajar kat depan pun boleh sorok2 makan lagi...hahahaha

Kalau yang berkuah2 lak, mesti ambik straw sebab nak sedut kuah
Marveles... tak payah nak mangkuk2 bagai
Cukup ada satu sudu je...

Adoi... kenangan sungguh.. rindu lak zaman kecik2 dulu
Kalau tanya budak2 sekarang mesti diaorang pelik tengok aku makan camtu

Dulu2 main plastik teh tarik ngan plastik ada telinga ni je
Tak main la polisterin2 ni kan..



Belanja lagu ni untuk korang
Serius tetiba terasa muda...hahahahah


Mesti korang senyum2 dengar lagu ni kan.. hehehe

10 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akak makan nasi lemak dalam plastik tu Yani hahahha..
Memori sungguh :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Hahaha..mmg memori sungguh...harga masa tu pon mmg sgt murahkan!!

Nafira usof said...

ehhh.. betol ke nih Syani????
Ya Allah.. baru tau ade cara makan pesen ginni. hahahaha
serius x tahu n tak pernah buat. legend nye. hahahahahaha

eima said...

ni mmg zaman saya syani tapi sy tak penah mkn cam tu .... tatau la nape aku ni ... sy sedikit geli ke ape tatau nk ckp ... tgk kawan mkn tp tak penah try pun dulu2 makcik2 meniaga kat pagar sekolah ..aku ni mmg pelik ..

SYANI said...

Cayalah Kak Yati.. kita geng!

SYANI said...

Azatie,
Zaman kita dulu semua murah.. Nasi lemak dengan telur mata cam dalam gambar tu baru 1.20 kot

SYANI said...

Nafira,
Bukan ko je, hasben saya pun tak pernah makan cenggitu... walhal dia lagi tua dari saya..hahahaha

SYANI said...

Eima,
Lain orang lain caranya.. Tapi inilah cara saya dulu2.. masa zaman budak selemoih..

Melissa Muklis said...

paling legend makan nasi dengan mee dalam plastik, gigit tepi. haha

Qhaifa Nur said...

dulu2 byk yg pelik2..tp itulah yg paling sedappp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...