Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 25, 2015

CUTI SEKOLAH PUN BUKAN MASA UNTUK REHAT

Cuti akhir tahun ni bukannya panjang sangat kan
dan cuti ni pun bukannya bermaksud anak2 boleh relax serelax2nya
Aku pun takde lagi bawa anak2 berjalan ke mana2 untuk makan angin
Setakat ni belum ada perancangan pun.

Walopun cuti sekolah, aku tak le bagi anak2 aku tengok tv 24 jam
Tak bagi juga diaorang mengadap gajet sentiasa
Aku bagi juga diaorang latihan untuk dibuat
Nak2 pulak prestasi anak2 aku kurang memberangsangkan untuk tahun lepas
So aku kena la usaha sikit
[sorry kids, memang mama banyak abaikan korang..huhuhuhuhh]

Memandangkan anak2 aku ni agak lemah matematik
so sebagai permulaan, habiskan je la latihan matematik sebelum2 ni
Banyak lagi mukasurat tak buat
Kat opis keje mama la pulak nak semak latihan anak2 [kat rumah tak sempat]
Latihan ni aku suruh diaorang buat masa aku kat pejabat
suruh diaorang  buat kat rumah opah
Malam mama balik keje baru revise mana yang salah & mana yang tak faham




** Aku belum hantar anak2 ke kelas tuisyen, so aku la kena kerja keras ajar anak2 aku... No rest mommy!

2 comments:

Unknown said...

Samalah ngan Zura.. kena study balik subjek tahun 2 Anis. tahun nih Zura mmg x de masa sgt nak study sama2 ngan dia. sibuk dgn diri sendiri nak beranak. lepas beranak sibuk ngan baby pulak. kesian anak2 yg dh besar. mcm terabai jer.

- dieyana - said...

Bagus mcm tu, math ni, formula dia senang je...buat latihan konsisten, tak bnyk tk pe..tapi berterusan...