Monday, October 26, 2015

SEMINGGU TANPA TV

Pejam celik, pejam celik, dah seminggu rumah sunyi tanpa TV
Dan pagi pelik, anak2 aku taj heran pun TV tu ada ke idak
Bagus... bagus...hahahahaha
Kalau ada TV pun diaorang bukan tengok tv sangat
TV tu terpasang sebab nak kasi gamat rumah je...

Hari2 berlalu tanpa TV... hrmmmmmm
Anak2 happy je main dalam rumah
jerit sana, jerit sini, punggah sana, punggah sini
pecah pasu sana, pecah pasu sini...
Haish... lantak kome la... asalkan kome bahagia
Dan I'm enjoying it everyday
sebab lambat laun rumah aku akan sunyi juga tanpa hiruk pikuk anak2
So sementara boleh dengar diaorang bergegak gempita, bior  je la

Petang2 pulak, Aleeya ngan Adib dengan aktiviti mengayuh diaorang la
Jerebu2 pun nak kayuh juga
Jangan kecam aku kata tak jaga kesihatan anak2
Tapi dah diaorang nak main kat luar, aku bagi je la main kejap2
Kesian pulak kalau dok terperuk dalam rumah kan

Semalam tengok jerebu pun dah ok
kasi la anak2 semua main kat luar
Ambik angin petang

Amira pun sama la nak berkayuh bila tengok abang kakak kayuh basikal
Walhal dia tak kayuh pun... dok eksyen duduk kat basikal je
Siap nak bertopi lak tu... safety sangatttttt la konon


Anak dara & anak teruna den..



Anak2 in action..
Kejap2 kayuh kat kawasan rumah
Kejap2 kayuh kat luar rumah


Amira dengan basikalnya
Kebetulan tersama lak kaler baju ngan kaler beskal
Matchy2 gitu...hahahaha



Letih2 mengayuh, abah belanja makan aiskrim lak
Mat Kool... Mat Kool


Nasib la anak2 sempat gak beriadah kejap petang semalam
Tak lama pastu hujan turun lebat sampai senja
Budak2 pun sambung memekak dalam rumah
Hahahaha... mama yang pening....
Tak kira yang beso, yang kecik, tak duduk diam..
Layan je la...




2 comments:

eima said...

tatau la cam ne kami tanpa tv .... anak2 ni klu kita tukar channel 501 pun dah riuh setaman .... main tak de limit dah terjerit2 ....sampai kita nk dgr berita pun tak tentu arah ..buka 612 terus diam

Nafira usof said...

kat rumah saya kena ade TV. bukan tengok sgt pon. tapi nak bg bising rumah. hahaha. anak2 mcm tuh lah kan. masa kecik nih boleh pening melayan kerenah masing2. ade saja yg buat kita geram. kang kalo x de dorang, sunyi pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...