Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 18, 2013

SPRING BUAI PUTUS LA PULAK

Malam tadi masa tengah nak bagi Amira tido
tetiba je spring buai tu putus
Nasib la kepala si Amira tak terhentak ke lantai sebab ada bantal

Ni la rupe spring yang putus tu

Selama 8 tahun spring ni bertahan
Sudah sampai masa dia nak putus pulak
Apa idaknya, abang & kakak Amira tu pun nak naik buai spring juga

Dah le putus malam2 malas la pulak aku nak ke kedai
Dah dekat pukul 10 kot masa tu
So aku suruh Aleeya pi tanya Cik Besah kot2 dia ada spring lama

Cik Besah cari punya cari takde katanya
Sebab kesian kat cucu pak mentua aku pun start la moto pi kedai
Nasib la tokei kedai baru nak tutup kedai
Sempat la pak mentua beli spring baru
Orang tua tu dah le sakit kaki... buat susah dia je
[Terharu aku...]

Alhamdulillah sudah selamat berspring baru
Cuma bunyi agak bising sikit
Balik karang nak sapu minyak sikit kat spring tu..

2 comments:

Aty_Fared said...

Waahhh lame gak 8 tahun..saya tak tau pon boleh tahan ek... dulu2 tengok adik2 punyer.. berkarat jer lebih..huhu

lieyalatif said...

ya Allah bahaye tuh...mujur tak jatuh buai dgn teruk...anak buah lieya jatuh buai sbb buai putus berbekas kat mate sbb kesan spring tu jatuh kene mate....syukur amira takde ape....