Monday, September 3, 2012

BAKO HANTU DI MALAM MERDEKA

Malam menjelang merdeka [Khamis lepas la tu]
Cam biasa la  aku pi ambik laki aku OT
Bila sampai kat depan kilang tu, aku nampak cam ada kontena terbakar
Siap ada lilin dipasang sepanjang jalan tu
Ingatkan ada orang tunjukkan perasaan ke apa

Sementara tunggu laki aku kuar, aku snap la sekeping dua gambar
tapi al maklom la.. kamera cap ayam tak setaraf dslr aku ni
tak seswai nak tangkap gambar pegun malam2 ni
so kome layan je la gambar blur aku ni
[harap2 kome faham la apa yang aku cakap kontena terbako tu
Nampak tak lilin2 di sepanjang pagar kilang tu??

Tu la kontena yang terbako tu.. tak le besar sangat.. tapi memang betul2 kat pintu masuk kilang

Lepas hasben aku sampai, aku tanya la kenapa ada bakar2 tu
Bakar sampah ke apa? Tapi kenapa buat kat main entrance kan??
Pastu kata laki aku, hari ni ada upacara halau hantu 
[ikut kepercayaan kaum cina la kan]
Kilang tempat laki aku keje tu kan ke tokeynya orang cina..
Lor... aku ingatkan ada orang tunjuk perasaan sampai nak bakar kilang ke apa..heheheheh

Pastu sepanjang jalan tu rupanya memang ramai yang buat upacara bako membako ni
Sepanjang jalan segambut tu kan ke banyak kilang & bengkel orang cina
Habis terbako la kot semua hantu2 malam merdeka tempohari...hehehehe




2 comments:

cheqna said...

aha...cheqna pun ada ternampak gak masa malam merdeka baru ni kat depan hock kee seng gong badak..

|| NaFiRaa || said...

hehehehe.. haah.. ade jugak staff kat opis saya nih amik cuti untuk sembahyang hantu.. boleh kata di setiap simpang jalan masuk ke opis ade pasang lilin n letak kuih2 dorang.. kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...