Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, September 3, 2012

SUKAN PASTI 2012

Hari Merdeka baru ni, tadika Adib buat sukan tahunan
Ok la tu, buat waktu hari cuti, senang mak bapak nak hadir
Kali ni sukan tak buat kat dewan cam sebelum2 ni
tapi buat dekat padang yang dekat dengan rumah aku
dekat je la.. jalan kaki pun boleh.

Adib rumah kuning..

Biasa la mula2 sure kena masuk perbarisan dulu
Disebabkan hari tu hari Merdeka, dapat la deme bendera sorang satu
sebabnya lepas tu ada perarakan hari merdeka

 Siap sedia untuk  mulakan perarakan mengeliling padang & kawasan sekitar

 Nampak tak si Adib?? [Yang tak pakai kopiah tu la]

Lepas habis berarak, masuk balik padang untuk acara ikrar, doa & nyanyi lagu Negaraku 
Tak dan nak tangkap gambar sebab ramai sangat mak pak yang kerumun kat tepi padang
Tapi sempat la tengok Adib tu.. masa bada doa & ikrar tu bukannya dia dengar pun
tapi dok sebok bersembang dengan kawan dia.

Acara Adib yang first sekali --tarik bola dengan gelung
 Shoot terbaik yang aku dapat...
Pasukan Adib dapat no 2.

Sementara tunggu acara sukan habis, Adib tengok la dari tepi padang...

Dalam kul 11.30pg tu sukan pun habis
Ada la upacara penyampaian hadiah... Adib dapat la hadiah alatulis
Suka sangat la dia...
Patutnya lepas habis acara tu semua ada jamuan hari raya
tapi aku malas nak pegi dah.. baik aku balik rumah makan nasi
perut pun dah lapo sebab pagi tu cuma minum air  & makan sekeping roti je..

1 comment: