Thursday, January 12, 2012

REWARD PEGI SEKOLAH

Setelah 3 hari berjaya pergi ke sekolah tanpa ponteng sehari pun
[walaupun penuh drama swasta]
sebagai ganjaran buat anak2 aku, aku bagi deme main puas2 wiken lepas.

Disebabkan tak dapat nak mandi manda kat kolam masa pegi Teluk Batik hari tu
Kali ni depa bantai mandi kolam depan rumah 
Aku pun kasi can la depa membazirkan air rumah aku
[sekali sekala takpe la no....]


Depa duk berkubang dalam kolam ni 2 jam tau


Lagipun masa tu cuaca memang panas giler
Disamping pulak nak mengadap citer hindustan tanpa gangguan
Saje je alih perhatian anak2 ke luar rumah

Tadah air kolam tak sampai separuh kolam, aku suruh deme main dalam kolam tu
Dari pukul 4 petang sampai kul 6 petang
Lepas badan semua dah kecut2 baru depa berenti 

Lepas mandi, bagi Adib susu sebotol, terus dia tertidur atas sofa
[lena lak tu sampai terkencing2 atas kusyen tau!!!]
Aleeya pulak lepas melantak nasi sepinggan, terus landing depan TV kekenyangan..ish..ish...

3 comments:

Dalila Hamid said...

amboi sakan depa dok berenang... depan rmh senang.. mandi brapa lama pun x pa... hhee

|| NaFiRaa || said...

pandai ibu dia alihkan perhatian anak2..muehehe..

budak2 kalo dapat main air.. selagi x kecut selagi tuh lah x stop.. :)

mr icham said...

terbaik le...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...