Friday, April 1, 2016

STESEN KOMUTER BATANG KALI

Weekend lepas adik aku yang bongsu datang rumah aku
Pastu hari Ahad tu dia nak balik dah ke Shah Alam
so hantar le dia kat Stesen Komuter Batang Kali

Aleeya & Adib dah biasa dah pegi situ
Amira & Jasmin je belum pernah pegi
So ni first time la bawak diaorang tengok keretapi

Memula Amira eksaited la sebab nak jenjalan naik kereta
[Anak2 aku ni memang eksaited kalau nak jenjalan]
Sampai stesen baru satu komuter terlepas
Lagi la dia syok nak tengok keretapi kan...

Sebab train tu dah terlepas, next train kena tunggu dalam setengah jam juga la
so kitaorang lepak2 la sementara train sampai
kat stesen komuter batang kali ni, mesin masuk/keluar tiket/token tu rosak
so memang kitaorang yang tak nak naik train ni pun boleh masuk sampai kat tempat tunggu train

Abaikan rambut Amira yang serabai tu
sebab dia baru bangun tido


Eksaited nak tengok keretapi yang tak sampai2 lagi
Aku siap bawa botol air sebab hari panas sangat2
Cepat haus nak2 budak kecik kan
Botol air tu dikepit aje dek Jasmin


Model KTM..hehe

Tak beberapa minit pastu, satu ETS lalu
ETS kan laju & kuat bunyinya
Amira terkejut siap nangis pastu tutup telinga
Pastu nak duduk atas riba aku je... dah le berat!
Jasmin cam biasa la .... takde expression muka
Cuma dia terkejut bunyi keretapi tu kot pastu lari kat Aleeya

Pastu ada keretapi barang pulak lalu
pun Amira jerit2 nangis juga...
ah sudah.. trauma pulak anak aku ni kang
[Ate, cemana ke gayanya nak bawa jenjalan naik train kalau udah rope itu??]

Pastu baru ada komuter lalu & berhenti kat stesen
tapi komuter tu arah bertentangan la
Masa komuter berhenti baru la dia berani sikit
dah tak tutup telinga
Dia tengok je la sampai komuter tu bergerak 
Tak lama pastu baru la komuter yang ditunggu sampai
Masa ni baru la diaorang berani tengok sebab Maksu diaorang masuk dalam
Keretapi dah jauh baru berani nak babai-babai

Malam tu eksaited la si Amira cerita kat abah dia
pegi tengok keretapi.
Tapi ayat tak menahan asyik2 sebut "TERKEJUT MIRA"
Nak kata keretapi tu laju sangat & bunyinya kuat..hehehe
Kiut je bila dia sebut intonasi "TERKEJUT MIRA" 


4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak dpt bayangkan mamcamana Mira sebut "terkejut Mira"
Mesti cute kan:)

Qhaifa Nur said...

Pernah sekali je naik...ya allah ramai..sanggup tolak menolak..nasib baik kaki x masuk lubang..lps tu serik nk naik
terkejut mira yupp

Nafira usof said...

hahahahaha.. mesti comel masa dia bercerita kan~

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...