Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 5, 2016

SHORT GETAWAY : FRASER'S HILL

2 tahun lepas dah pernah pegi situ
Pastu tu dah tobat lahom nak naik lagi
siap cakap kalau nak ajak naik lagi  tunggu 10 tahun lagi kot
hahaha.. hampeh je..

Sekali mak aku ngajak naik bukit fraser
sebabnya mak aku tak pernah sampai sana lagi
Makanya sebab nak memenuhi hajat mak
kita turutkan aje....
Tapi with full preparation... mental & fizikal
paling penting ---> PLASTIK [untuk tadah muntah]

Sebab parents aku datang rumah
pastu adik aku yang bongsu pun datang sebab nak jumpa mak abah aku
pastu mak pulak setuju nak gi Fraser's Hill [FH] 
Aku pun roger2 la adik aku yang kat Klang tu kot2 nak join sekali
So, adik aku pun setuju nak ikut

Kononnya nak pegi hari Sabtu, tapi hasben aku keje pulak
pospon ke hari Ahad. 
Tapi kena bertolak awal la.. sebab nak balik cepat
sebab petang tu parents aku pun nak balik Ipoh dah
adik2 aku pun nak balik tempat masing2 sebab esoknya nak kerja

Awal2 pun dekat pukul 9 juga bertolak dari rumah
maklum la ahli2 ramai... tu yang lambat
Bilik air ada satu je.. so menunggu giliran le..

Dah siap2 semua, kitaorang pun bertolak 
Adib pun aku dah pesan siap2 pegang beg plastik
Yang aku risau Amira & Jasmin je.. sebab tak tahu lagi ragam diaorang kalau jalan pusing2 ni

Selfie dulu dalam kereta


Perjalanan ok, cuaca ok
Best sangat bila lalu kawasan hutan.. sejuk je
Kitaorang buka tingkap je... tak pasang ekon pun
segar menghirup oksigen hutan di waktu pagi

Sebelum sampai ke FH kitaorang berhenti kat satu waterfall ni
Takde ramai orang pun
Cuma ada 2 orang yang bawa lori apa tah berenti mandi kot kat situ

-pic dari google-


Masa kitaorang berhenti kat sini
adik aku yang dari Klang tu pun lalu
nampak kitaorang berhenti situ, diaorang pun stop la
So dari situ baru kitaorang konvoi naik atas.


Selfie anak beranak
sebelum teruskan perjalanan



** Sambung next entry... panjang beno lak nak tulis, nanti korang jemu lak. Macam korang tak tahu aku ni kalau bercerita kat blog mesti nak panjang berjela.. tak reti cerita sikit2..




11 comments:

Qhaifa Nur said...

Klau dtg sini blik hr juga...rasa mcm x best nk tido situ..suka2

Pernah blik mlm...rasa ngeri, tkut, seram smua ada haha punyalah penakut...

PeRdU cINta said...

PC pernah pergi sekali...banyak kejam dari celik...bula terpandang bawah kecut perut...

Siqah Hussin said...

lama sungguh tak pergi fraser hill. nak kena naik lagi ni. tunggu entri awak yang seterusnya :)

Nafira usof said...

x sabar nak tau camner dah jalan ke sana. manatau dh makin ok ker, boleh terjah jugak. hahahaha

Kayu Manis said...

Assalamualaikum dear
Tak pernah sampai lagi knor ni
Nampak kejakunan sikit..hihi

SYANI said...

KAk Nur,
Kalau tido situ ada juga tempat2 yang best untuk stay. Cuma malam macam pekan mati je la..

SYANI said...

PC,
Saya pun pejam juga... sebab nak menahan pening..

SYANI said...

Siqah Hussin,
Kalau lama dah tak naik, dah boleh la naik lagi..

SYANI said...

Nafira,
Jalannya bengkak bengkok cam tu la... Kalau tak tahan memang muntah le jawabnya.

SYANI said...

Kak Nor,
Try pegi rasa sekali naik Fraser's Hill.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.