Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 14, 2016

PERCUTIAN SINGKAT KE CHERATING

Percutian yang tak dirancang oleh kami
tapi dirancang oleh abang ipar aku.. dia ajak kitaorang sekali
Ala2 percutian satu family Cik Besah le..hahahaha

Dah hasben aku ajak , aku folo je la
Semua di sponsor oleh abang ipar... kihkih..
Rezeki jangan ditolak gitu kan...

Percutian singkat je... pergi Sabtu balik Ahad
Kalau tak sebab kena sponsor, tak kuasa aku nak pegi
Jauhhhhh tu... dah le sekejap beno... banyak duduk dalam kereta je..heheheh
[Hei..ko ni tak reti syukur ke apa???]

Ok la... perjalanan dimulakan selepas Subuh hari Sabtu
Aku bangun awal sebab nak siapkan bekalan makanan
Maklumla anak2 nak makan kan
Kang makan lambat mula la deme mengaruk..
So sediakan makanan2 ringan je.. ---> aku buat sandwich sardin, goreng nugget & wedges je

Memulakan perjalanan di pagi yang dingin


Dari Batang Kali kami ikut laluan ke Genting Highland
Terus tembus Highway Karak
Pastu nanti akan masuk LPT
Sebelum tu kami exit kat Bentong
konon2 untuk sarapan
Kami berhenti makan kat Restoran Lemang To'ki
Rupanya biras aku dah buat kira dengan ex-babysitter aku dulu [Cik Ana]
Diaorang dah tunggu kat situ rupanya...

Jenuh melayan budak ni.. tak mau terletak
Asyik nak dukung takpun duduk atas riba je..


Baru nak posing lakibini
Tapi hasben pulak buat spoil tak pandang kamera
Ni pun Adib yang tolong tangkap gambar



Opah & Aleeya
Belakang tu kat buluh2 tu signboard restoran Lemang To'ki la


Di hadapan restoran
Muka kekenyangan... eh kenyang ke??? hehehehe


Lepas isi perut, sembang2 kejap sebelum meneruskan perjalanan
Tetiba biras aku mengajak Cik Ana join sekali trip kami
Lepas fikir2 akhirnya dia dengan hasbennya setuju nak folo kami
Tapi kena tunggu la diaorang balik rumah untuk bersiap
Hahahaha..... kalau ajak jalan, laju aje Cik Ana ni..

Sementara tunggu Cik Ana bersiap kita wefie la dalam kereta
Adib takde sebab dia naik kereta abang ipar aku


Pakai monopod tapi asyik bergegar je gambarnya..
Sebab Amira suka goyang2kan monopod tu
Lantak la labuuuuu


Lepas Cik Ana siap, kitaorang pun bertolak meneruskan perjalanan
Perjalanan masih jauh dong!
Sepanjang tu banyak kali juga berhenti kat RnR sebab pak mentua aku nak kencing je
Asal  berhenti je bersembang borak bagai
Mana la tak lama kan...hahahah.. sabo je la dok duduk dalam kereta ni
Dah le panas.. bukak ekon pun tak sejuk mana

Akhirnya kami sampai kat Cherating dalam pukul 2 lebih
Fuh 7 jam perjalanan......kebas bontot dibuatnya
Kami stay kat Hotel Residence Inn
Abang ipar aku book situ sebab situ ada kolam renang
Senang nak bagi budak2 berendam kan...

Sementara tunggu biras aku uruskan hal ehwal check in
Kitaorang lepak2 kat area lobi ni
Sedap sikit berangin2
Jasmin baru la suka dok berlari2 kat situ


View parking area dari area lobby hotel


Dekat pukul 3 baru la dapat kunci bilik
So jom pegi bilik... tak sabar nak sejukkan badan dalam ekon...
Kami semua duduk tingkat satu sebab dah booking awal
Cuma Cik Ana je duduk tingkat 3 sebab last minute booking kan

Inilah view dari balconi bilik aku
Cantik kan??? Tak keluar bilik pun takpe...
Untung juga dapat tingkat bawah ni..


Lepas check in, biras aku ajak pegi makan
Makan kat restoran hotel je... malas nak keluar dah
Nak makan nasi oiiii.. lapo gile

Menu lunch kami..
Lunch pun dah pukul 4 masa ni..hahahah
Ha.. makan kenyang2... memang puas hati la


Lepas makan lepak2 jap kat lobby
Ambik angin petang
Nampak tak Cik Besah, sempoi je dia pakai kain batik..hehehehe


Pas rehat2, agenda yang ditunggu dek budak2
Terjun kolam la.....
Sambung entry lain pulak... tunggu na...











2 comments:

Qhaifa Nur said...

Seronok pergi ramai2 ni syani tp tu la sekejap aja kan...
tak pa janji hepiii

Cici said...

uihh tempting nya ikan tu. hehehe