Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 27, 2016

BISKUT TELUR

Kecik2 dulu memang suka pegi kedai runcit pastu beli biskut timbang
Arwah nenek aku dulu pun kalau gi kedai runcit mesti belikan biskut bantal untuk kitaorang
[biskut bantal tu budak sekarang panggil keropok tamtam]
Tapi yang dulu punya lagi sedap tau.... ralit makannya

-gambo google-


Dulu2 tak pakai dalam plastik tapi bungkus dalam suratkhabar je
Bungkus cam nasi lemak tu
Pastu boleh beli 20 sen ke 30 sen ke.. ikut yang kita nak le kan
Bukan macam sekarang semua main pakai gram..

Dulu masa on the way pegi sekolah agama petang
aku mesti singgah satu kedai runcit dekat sekolah agama tu
sebab nak beli biskut
dulu ramai yang feveret biskut aiskrim tu
tapi aku suka biskut telur & biskut kapalterbang
huhuhu.. nostalgia sungguh
Beli la 20sen hari2.. ok la kan dari beli jajan..kuang..kuang..kuang
[jajan pun beli juga dulu2.. paling suka mamee la..]

biskut aiskrim yang tak pernah aku gemar dari dulu sampai sekarang

ni la biskut kapalterbang kalau sesapa yang tak tahu tu


Bebaru ni pergi Karnival Smart Selangor kat Batang Kali
saja la jenjalan nak tengok apa ada
pastu ternampak khemah orang jual biskut timbang yang dalam tin tu
berlambak2 jenis biskut diaorang jual
aku pulak dah tentu2 aim biskut telur
nasib baik la ada....



Beli la 250g je.. sebab hasben aku nak beli biskut lain pulak
Jadi la dapat sebalang... nasib la anak2 aku tak berapa gemar
so aku pulun la sengsorang... puas hati aku..

sedap, rangup & tak manis sangat...
teringat zaman kecik2.


2 comments:

PeRdU cINta said...

Biskut bantal dengan mamee memang stand by ada dalam bag sekolah..kihkihkih..

lieyalatif said...

ya Allah kenangan betul...ni semua biskut2 lagend nieh...beli dulu pun dieorg bungkus pakai sotkabar jek buat bentuk kon tu....rindu nye lahai dulu......tapi biskut2 ni senang lagi dpt kan.... rase pun still same jek mcm dlu....