Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 18, 2016

REZEKI ANAK² DI MUSIM PANAS

Aktiviti paling best di musim panas especially untuk anak2
ialah.... MANDI KOLAM
Ha.. ni nak cerita sambungan percutian ke Cherating la ni..
hehehehe
[woh! bercinta nak ngabihkan hal ehwal Cherating ni]

Ok sambung balik
Lepas lunch, anak2 pun dah ajak mandi kolam
So apa lagi, terus tuju ke kolam renang la
Kat Residence Inn ni ada 3 kolam
Kolam untuk kanak2, kolam untuk dewasa & kolam jakuzzi


Kawasan & kolam kat sini memang luas
Kira puas hati la kalau lepak kat sini
Petang2 cam ni cuaca agak redup & berangin2
Best je lepak2 kat area kolam tu

Anak2 aku tak berapa gemar mandi kat kolam budak2
Maybe  sebab tak dalam kot
Mentang2 la diaorang dah besar..

Diaorang lagi suka mandi kat kolam jakuzzi ni
Maybe sebab ada efek jakuzzi tu kot
Boleh la feeling2 massage


Time diaorang mandi ni tak ramai orang lagi
So kolam memang kami je konker
Masa ni hasben aku tengah salin baju kat bilik
Aku la yang kena teman budak2 ni mandi
Especially Amira & Jasmin
Riso juga diaorang jatuh dalam kolam tu
Nasib la ada Mak Long diaorang
Aku tak leh join sekali sebab tengah period
So aku jadi tukang tangkap gambo je la..
Dalam hati jeles gile tengok diaorang mandi kolam
Mencanak2 perasaan nak terjun sekali tapi apakan daya kan...huhuhuhu

Abah sudah datang so abah kena layan anak mandi kolam
Jasmin berkepit la dengan abah
Amira pulak Mak Long dia la yang layan

Eksaited masing2 mandi kolam
Tak kenal erti sejuk semua tu

Budak ni memula je cam takut
Bila dah lama2 dia yang tak nak naik


Tersengih duduk dalam air


Terover pulak aku edit gambar ni
Dah nampak cam hasben aku pakai mekap lak..hahahahaha






Dah habis mandi kat kolam jakuzzi
diaorang pi mandi kat kolam dewasa pulak
Pak Zem [hasben Cik Ana]  tengah ajar anak2 aku berenang
Tapi pakai pelampung la...jadi la nak...

Amira pulak dari kat Mak Long, terus ke ibu [Cik Ana]
Tapi mandi tepi2 je la..


Ibu, Amira & Syahir
Kenkonon model majalah mangga..haruuuuuu



Puas la diaorang mandi petang tu
Dari pukul 4 sampai ke senja
Malam tu masing2 tidur kepenatan..

Esok pagi, lepask breakfast, diaorang gi terjun kolam lagi
Amira & Jasmin je tak join sebab bangun lambat..hahaha
Aleeya, Adib & Syahir memang sakan la berkubang kat kolam tu
Ye la, tengah hari tu dah nak check out..






5 comments:

Unknown said...

seronoknyeee.
suka lah anak2 dapat berendam lama2 yer.
teringin pulak rasa nak gi mandi kolam. hehehehe

Kak Vit said...

seronoknyaaa... anak-anak saya pun gini jugak.. kalau dapat mandi kolam dah takmo naik-naik 😅😅

Qhaifa Nur said...

Dtg tmpt cam gini...kolam yg d cari dulu...
dgn kita2 pun lepas geram syani

SIQAHIQA said...

Haih, panas sekarang, seronok mandi kolam! Budak2 sure memang tak nak naik kalau mandi kolam. Hihi.

Cici said...

seronokla bebudak tu dapat mandi kolam . budak kan memang suka main air.nak nak musim macam ni. hehehe. lpas dah berjam jam main air. semua kepenatan