Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 19, 2016

SENTAP... PAYAHNYA NAK KURUS!!!!!

Kenkonon azam tahun ni nak mengurangkan berat badan
Bukan la nak slim sangat pun
tapi nak menjaga kesihatan kekdahnya
Ate, baru gerak sikit udah semput dibuatnya
Pastu selalu sangat sakit tumit
sebab badan berat beno....

Kalau orang lain bermasalah dengan dengan bahagian bawah badan
Aku pulak masalah di bahagian atas badan [upper body]
Kiranya rata2 orang bentuk badan pear shape
tapi aku ni icecream shape @ inverted triangle@ V shape ..hahahaha
Kiranya cam badan beso, kaki kecik gitu
Lemak cepat terkumpul di lengan & perut
[tempat yang paling bermasalah di badan aku..huhuhuhu]

Perut buncit masalah sejagat orang perempuan
Aku pun sejak dulu lagi bermasalah ni
Dari sebelum kawin sampai dah anak 4
sengsara nak mengempiskan perut tau tak
Dah le aku tak suka diet, tak suka bengkung, tak suka sit up
Pastu mengadu perut tak kempis2.. arghhh stress
Berangan je la ko nak dapat perut ala model Victoria Secret...huhuhuhu

Tup2 terjumpa artikel ni:

SENTAP gak le..
Fuh... nasib la aku tak suka buat sit up..hehehehe

So pasni memang kena cari makanan yang berkualiti
kena kawal kuantiti kalori yang masuk ke dalam badan
dan buat aktiviti untuk bakar kalori & lemak yang dah lama tersimpan tu
Huhuhu.. dah le lemak dah tepu

Takpe..takpe..
aku target turun 10kg sampai hujung tahun ni...boleh gitu???

Semalam ukur ukurlilit perut
Naik lagi 2 inci... APAKAH??????
Takkan ngandung kot!!!


5 comments:

Nieyla Nadia said...

Nieyl pun skrg nie dlm proses deit :)
bermula dengan makanan :)

Izwa Kamaruddin said...

bab ni malas nak komen *libasbawal!* kekekekeke....i is so stress okeyy dgn berat nie.

cahayahidupku.blogspot.my said...

Kena kayuh pelan2 lah tu Yani..
InshaAllah boleh kurus tu :)

SIQAHIQA said...

Pelan pelan kayuh dan berterusan. Insyallah berjaya kurus. Siqah pun dalam proses tapi malasnyaaa alahai. Nak kena buat cardio dulu then baru boleh strength..

Unknown said...

Kah kah kah kah kah kah.
jangan risau, ini adalah masalah wanita normal.
yg x buncit2 tuh x normal. kah kah kah kah.
*ayatnakpujukdirisendiri.