Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 19, 2015

PERCUTIAN PERTAMA TAHUN 2015

Awal tahun dah pegi bercuti2
Jangan marah haaaaaa
Ekceli bukan le berjalan ke mana pun
Tapi balik Ipoh je...hahahahaha

Tak plan pun nak balik Ipoh sebenarnya
Tapi memandangkan cuti sekolah dilanjutkan seminggu lagi
[sebab bencana banjir pantai timur tu]
ditambah pulak hasben aku pun dah apply leave untuk isnin yang sepatutnya sekolah tu
So aku ajak la hasben balik Ipoh

Lama dah wei tak balik Ipoh
Setengah tahun ade la kot 
Last aku balik Ipoh pun sebelum puasa haritu
[dalam bulan 5 rasanya]
Pastu tak balik2 dah
Raya pun tak balik sebab aku dah sarat sangat nak bersalin dah masa tu
Mak abah aku je la yang datang rumah aku

Pas bersalin berpantang pastu dah masuk keje
Memang takde can le dah nak balik kampung
Kalau takat balik pegi Sabtu balik Ahad, cam rasa tak berbaloi lak nak balik
[Sekali balik bior lama2 kan... best duduk bawah ketiak mak ni]

Panjangnya muqaddimah... walhal nak bagitau aku dah lama tak balik Ipoh je pun
Sori la yek...
Selfie jap dalam kereta before bertolak

Sebenarnya hasben aku keje shif malam hari Jumaat tu
Tambah lagi ada OT
So sampai rumah pun dah pukul 5.30 pg
Aku idak le kata nak balik awal2
Kalau ikutkan balik lewat sikit pun takpe
[konon nak jadi isteri mithali suh laki tido dulu sebelum bertolak]
Tapi udah laki aku yang awal bersiap2
Katanya taknak tido.. sebab kalau tido nanti sure bangun lewat kekdahnya...

Lepas hasben aku siap2, aku kejut la budak2 suh bangun & mandi
Amira pulak bila kecoh2 camtu dia pun jaga 
Pehtu terus la aku mandikan dia sekali
Si Jasmin je aku tak bagi mandi awal pagi sebab dia selsema 

Pukul 9 kami bergerak dari Batang Kali
Highway adalah sangat lengang...
Best sebab lancar je perjalanan kami



Sebab dok dalam ekon, syok la si Jasmin ni tido
Berapa shif dia tido tah
Kalau camni punya style senang le nak jalan ye dak???



Selfie dengan kakcik jap
Budak ni kejap ke depan, kejap ke belakang
Pehtu menyempit celah kaki aku


Budak behave ni aku kasi landing atas nurturing pillow ni je
Berbaloi sungguh aku beli bantal ni dulu
Bantal ni pulak aku letak atas peha
Idak le lenguh kaki aku meriba si kecik ni

Dah sampai Simpang Pulai, dak kecik ni berak pulak
So kena la berenti nak kasi cuci
Tak tahan la pulak baunya...
Berenti le kami kat R&R

Lepas salin pampers...bontot pun dah bersih
Tersenyum2 la dia... 
Suke la tu

Kakcik pulak sebok makan pulak
Sampai comot2
Ni abah dia tengah basuhkan tangan dia..

Sebelum tengahari dah sampai rumah mak
Rindu giler nak tengok rumah tempat aku membesar... ewah
Mak aku pun rupanya dah pakai pago karan tau
[gate automatic tu..]
Hahahaha.. gile jakun aku...

Ok.. nanti sambung lak...





4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

hehehe...santai-santai pun layann ;)

Inani Hazwani said...

seronoknyaa berjalan. :D

Ann Ishak said...

pago karan ek ahahahha

eima said...

budak yg suka tido dlm keta mmg syok bw berjalan .... asal keta jln je die tido ...bestnye kan ....