Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 28, 2015

HADIAH BUDAK BUAS

Aktiviti biasa hujung2 minggu ialah menggosok baju
Bila gosok baju macam biasa aku angkut la anak2 naik atas sekali
Aku gosok baju dalam bilik
Si Jasmin aku letak je atas katil
Tapi kena kepong juga dengan bantal2 sebab dia dah pandai berguling2
Si Amira pulak memang pesen tak duduk diam
Kejap turun katil, kejap naik katil

Tah nak dijadikan cerita, masa tengah membuas tu
Tetiba ada bunyi berdentum
Rupanya Kakcik dah tertonggeng ke lantai
Jatuh dari katil..
Ate... dah duduk betul2 pinggir katil kan
Agaknya badan tak imbang, terus terjunam ke bawah
Pastu apa lagi... meraung sekuat hati la...

Kan dah dapat hadiah
BENJOL kat dahi tu


Hai... macam2 la bila budak2 tengah melasak ni kan..


3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Kesian dak kakak.. sudah berbenjol dahi tu.. Nanti duduk diam2 ye sayang :)

eima said...

adui sakitnya ..aku plak yg rasa akit ni tgk dahi die ...kesian nya

Eka Tikah said...

alaaa sian dia. dah benjol dahi