Friday, January 30, 2015

BERIADAH BERSAMA ANAK KECIL

Tajuk poyo tul
Macam le aku rajin beriadah dengan anak2
Anak2 je yang beriadah sebenornya
Aku duduk kat tepi membesorkan bontot je...

Ok... diakui memang aku jarang bawa anak2 berjalan2
Hubby lak jadi workaholic lak dua tiga menjak ni
Kalau duk rumah pun nak berehat & cover tidur je kekdahnya
Kesian juga kat anak2
Takkan la aku sorang2 nak bawak deme jenjalan
Tak larat aku dengan nak berdukung, berstroller bagai
[Nak hantar anak2 kat pengasuh pagi2 pun dah letih dah aku rasa]
Lagi satu, kalau keluar mesti RM melayang jugak kan...
Tak duit minyak, duit beli jajan untuk anak2 kan...

Sonya, korang beriadah je la kat kawasan rumah
Mujur la dapat rumah ada tanah tepi
Boleh la lepas anak2 main dalam kawasan rumah & berpagar

Ni kakcik Amira tengah main bola
Ikut dan le sapa nak melayan dia main tu
Mama dok tepi je sambil menggendong si baby

Riadah ni pun ikut musim
Kalau musim badminton, deme main badminton
Kalau musim berbasikal, deme main la basikal

Riadah camni pun best kan..
Ada ke beskal ni kat Malaysia??
[Aku pun dah lama tak cycling.... mesti aku cepat semput dibuatnya]






3 comments:

Fadzi Razak said...

Nak riadah macam orang putih kat Malaysia ni susah, panas. hahahha

Anyway, salam singgah follower #568 dari segmen kak mia. :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Boleh jer tu Yani.. jadi beriadah tak kira lah dalam pagar rumah kan :)

Cikgu Norazimah said...

mmg best melayan si kecil main dekat luar..seronok tgk si kecik ni ketawa ;)

Jemput join Segmen Bloglist Mac-April CN yer : http://www.cekgunorazimah.com/2015/01/segmen-bloglist-mac-april-2015-by-cn.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...