Monday, January 19, 2015

BUAI LAJU LAJU

Dah alang2 balik Ipoh, hasben ajak aku gi meronda pekan Ipoh
Ala... idak le ke mana pun
Dia ajak aku ni pasar karat @ Loken @ Memory Lane
Kalau sebut Loken tu rasanya orang Ipoh sure tau punya..hehehe

Pasar Karat tu setahu aku buka hari Ahad je
[Tak tahu le sekarang]
So pagi2 ahad lepas je budak2 bangun, terus suh gi mandi
Yang budak2 pulak beria nak ajak main kat taman permainan
Aku suka kuar pagi2 sebab tak panas

So dari rumah singgah Loken dulu
Ya Rabbi... nak cari parking punya la payah
Pehtu ramainya manusia...
Memang tak sesuai la kalau bawak kanak2 ni

Jenjalan kat pasar karat tu adala dekat sejam kot
Pastu terus tuju Taman Dr Seenivasagam
[dekat je]
Abis ati la anak2 aku dapat main taman

Kat sini banyak pulak buai
Suka la deme takyah cop2 ambik giliran

Budak ni pulak tak mo naik buai
Nak lari sana sini je

Eh..eh...
Abah pun nak main buai ye...

Si kecik ni pun sama...
Tersengih dapat duduk dalam buai


Muka langsi lak tu


Dah lepas main, hari pun agak panas
Hasben aku ngan Aleeya & Adib pi beli air
Aku malas nak jalan, so aku duduk lepak bawah pokok je
Ni kak cik menangis sebab nak ikut abah dia
[Air mata pun tak habis turun lagi tu]


Selfie sikit dengan si baby
Ouch... my dabel chin...huhuhuhuhu
[Bagus la tepon ni... mode selfie ni buat kulit aku nampak flawless gitu]


Sementara aku duduk2 tu ada la sorang kakak ni menegur Amira
Tetiba dia hulur la RM2 kat Amira ngan Jasmin
Terkebil2 gak aku
Aku kata tak payah, tapi dia insist nak bagi juga
[Tau la aku nampak selekeh cam pompuan kena tinggal dek laki]

Takpe la.. Maybe kakak tu nak bersedekah kot
Husnuzon je la  ye dak????
Anyway.. tq kakak..

Ni le rupa aku waktu tu
Huk aloh... memang selebet kan...
Kesian tak?? Kesian tak??
[Pening kepala <--- kata Amira]


Pas ke taman Dr terus balik rumah sebab dah tengahari
Petang konon nak jenjalan ke rumah Mak Mah
Tapi dah hujan pulak, takde la kami ke mana2
Duduk je la rumah sambil layan ulangan Maharaja Lawak Mega yang diulang2 berapa puluh kali tu...






1 comment:

eima said...

hahahha ...ko ni mmg klakar la ...
maybe kakak tu niat bersedekah kot kan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...