Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, November 17, 2014

PENDEK UMUR

Habis!
K.O!
Jahanam!

Benda ni la yang aku maksudkan
Dua2 dah "padam" serentak
Tak sampai pun setahun umurnya

Tablet pink tu Aleeya punya
Tablet biru tu Adib punya

Tab biru tu skrinnya dah retak sebab Adib terlepas
Terhempas ke lantai, terus crack
Pehtu dah takleh la nak tunjal2 dengan jari
Dah takleh detect jari kita kat skrin tu

Yang pink pulak... on & off rosaknya
Tapi semalam memang dah jahanam habis
Tukang bagi rosak adalah.....




Tab tu jatuh pastu terbuka la casingnya
Terus dicabutnya dek Amira
Sampai putus urat saraf tab tu


So dua2 tab dah almarhum
Dah selamat lempor dalam tong sampah dek laki aku
Pasni no more tab ye hanak2
Tak reti jaga elok2 buat apa nak beli kan..
Cuti sekolah ni kome layan la benda lain ha....

8 comments:

rasp said...

as salam sis....
lama kan me tak menjengah sini...

takpe kekadang tu bagus takde tab ni...
bior bebudak tu buat aktiviti lain kannn....

SSulieana said...

pernah beli harga tab RM150...x sampai sehari dh jahanam...hahaha

Nafira usof said...

My Anis punye sebijik cam Aleeya punye.. tab masih ok lagi.. cuma bateri dia dh kembang haitu.. sampai terbuka casing tab.. lepas tuh suami buang bateri. masih boleh guna.. tapi kena senantiasa cucuk charger br boleh guna. hahahahahha. tapi anak2 x kuasa nk main camtuh.. x puas.. tab mamanye jugak yg jadik mangsa. hahaha

Hati Ema said...

sama lah kiteeee hehehehe

idzwa kamaruddin said...

erksss...

eima said...

mmg mendidih la ni kan .. huhuhu anak2 aku yg si abg je gile main games .. yg adik suka bela aku ... main sikat rambut ... cium2 ..salam2... letih mama tau

Lynn Hamzah said...

galaxy tab lynn pun baru jer pecah screennya...tp masih leh guna...agak agak leh ganti x screen tu ek?

Cik Iman said...

ada gaya nak jadi pakar techno nie, insya allah ekekekee

sabo je la~