Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 27, 2013

PROJEK STOR RUMAH

Salah satu projek mega aku tahun ni kan ke buat stor luar rumah
Projek baru mula Isnin lepas

Meh tengok progress projek mega ni
Terus ke day #2 sebab hari #1 cuma beli barang & pacak tiang je
Hari kedua baru naik batu bata ni

Hari ke-3 baru plaster sikit.. itupun luar je
Hari ke-4 baru naik atap
[bahagian dalam tak plaster lagi dah naikkan atap.. lambat la simen nak kering kan??.. Kat sini je dah tunjuk cam tak betul cara je kontraktor indon ni...]

 Rupa paras di hari #6.
Dah pasang grill dan plaster bahagian dalam stor & juga lantai

Grill ni grill rumah aku yang lama. Sib baik elok lagi. 
Cuma hasben aku suh lapik dengan zink supaya orang tak nampak apa benda ada dalam stor..hehehe


Masuk hari ni dah 8 hari deme buat keje
Katanya haritu 2-3 hari boleh siap.. kesudahnya sampai seminggu lebih
Cat pun belum lagi ni.. katanya takleh cat lagi sebab simen belum kering
[abih cemana la nak kering, kalau dah berkedup tak kena panas yang bahagian dalam tu]
Patutnya plaster dulu baru la naik atap kan.. senang la cahaya matahari memancar mengeringkan simen tu.

** Tunggu petang ni pulak untuk progress selanjutnya...

3 comments:

Nafira usof said...

bestnye ade stor yang besar camtuh.. macam2 boleh simpan. saya pon tingin nak ade stor yg besar.. tapi x cukup tanah ler nak buat..

abes bape rm yer buat stor camtuh?

SYANI said...

Nafira,
Mana ada besar pun stor ni.. Stor cinonit camni pun dah telan 2K.

Ann Ishak said...

haah kan, tambahan sekarang ni musim panas terik, mesti cepat je keringnya simen tu