Thursday, May 2, 2013

MAMA SENANG LA DUDUK RUMAH

Bebelan si Yaya berterusan lagi di waktu tengahari
Masa ni dia dah siap2 nak pegi sekolah kebangsaan pulak
Aku masa tu tengah enjut buai si Amira 

Pastu si Yaya membebel
"Mama ni senang la duk rumah je. Ya ni kena pegi sekolah pagi ngan petang. Letih tau. Mama tau relax je"

Ewah..ewah budak kecik ni.. dah pandai nak rebel la tu
Relax ko kata...
Dia ingat mama dia ni dok goyang kaki tangan ke dok rumah ni
Aku pun balas la balik
"Ya ingat mama dok rumah ni relax ke?? Sapa nak tengok adik? Basuh berak baby? Bagi susu baby? Sapa nak basuh baju? Kemas rumah? Basuh pinggan? Kalau Ya kata senang, cuba Ya dok rumah satu hari jaga baby, baru tahu senang ke susah."

Ingat senang ke nak jaga Amira ni???
Sayang nak tinggal budak ni kat pengasuh nanti.. Boleh ke pengasuh tu nak manja2kan Amira cam mama selalu buat..hehehe

6 comments:

~aYu~ said...

amboi.. si kakak dah pandai komplen yer... betulla kan. risau kan kalau pengasuh tu xjaga anak kiter dgn baik camne kiter jaga..

Nory Zoulkefle said...

buulllatnya baby....geramm

:: Mrs.Eady :: said...

alaaa comel nyer!!!!!

Ann Ishak said...

oh pipinya gebus...geram

Nurul Aznil said...

Wah! Klu anak ai kata mcm tu, mau sehari ai rebel tak buat kerja langsung... merajuk~

Kesuma Angsana said...

hehehe.. mkn sihat anak tu yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...