Thursday, May 2, 2013

KERJA MAK-MAK

Pagi tadi kejut la anak2 cam biasa sebab nak sekolah kan
Aleeya sekali aku panggil nama dia, dia dah bangun 
Adib ni liat sikit.. kena bising2 dulu baru la nak bangun
Itu pun lambat2..

Budak2 ni bersiap kat rumah aku
pastu pegi rumah Cik Besah sebab atok diaorang yang akan hantar pegi sekolah
Sebelum pi rumah opah, mesti la salam mama dulu kan
Masa diaoang nak salam aku tu, aku tengah basuh pinggan
Tangan aku tengah dok bersabun2 tu, Yaya dah siap sua tangan nak salam
Pastu aku cakap kejap la... mama basuh pinggan ni kejap [tak banyak pun]
Pastu Yaya boleh cakap "Mama ni, asyik buat  keje sama je"
Spontan je aku jawab 
" Apa nak buat Ya, ni le keje mak-mak. Nanti bila Ya jadi mak pun, Ya kena jugak buat keje cam mama buat ni"

Sebahagian kerja mak-mak yang wajib saban hari....

5 comments:

NurWanZ Abd Halim said...

HIHIHI,buat kata akmal,,asyik-asyik sapu,asyik-asyik basuh pinggan hahaha

Nafira usof said...

betol sgt tuh~
kadang2 diri sendiri dah bosan nk wat keje yg sama jer.. hahaha

Linda said...

Betul3...tiap2 hari sama jek keje mak2 ni kan....kengkadang boringlah jugak hehehe

mama ila said...

hahaha..betul tu..keje yg sama...tapiiiiii..xpernah habis..

Kesuma Angsana said...

biasalah tu kerja mak2 x pernah habis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...