Thursday, December 1, 2016

TOP UP GAS AIRCOND KERETA

Musim2 panas ni bila aircond kereta tak sejuk
mulalah rasa tak selesa nak duduk dalam kereta
Buka ekon tapi tak rasa sejuk.. sah2 la gas ekon dah kurang.. 
tak pun ekon tu rosak..
Aku ni pulak tak pernah hadap hal ehwal kereta ni tau
Dulu2 komplen aje bila ekon tak sejuk la, ekon panas la
Tup..tup.. tok laki dah tolong settlekan
Alhamdulillah... mujur ada suami
[baca ala2 pamoga DSV tu ye]

La ni dah menunggul sengsorang
Kita kisahkan je le sendiri
Kedai mana nak tala pun tak tau
Nasib la bawa si Adib masa tu
Aku tanya dia tau tak kat mana abah @ pak long dia tambah gas ekon
Terus dia kata kat kedai situ
Ah.. tak pikio panjang, terjah je le kedai yang Adib kata tu
Nasib la takde kereta lain masa tu
Cepat la urusannya...


Ooo gini rupanya bila nak tambah gas ekon kereta
Baru fes time buat sendiri la katakan
Kos nak tambah gas ekon kat area rumah aku tu RM25
murah ke mahal @ standard harga tu tak tahu le aku..

Lepas top up gas, memang sejuk la kereta aku
baru la selesa nak jalan jauh2...hahahaha
[Alah... balik kampung je pun...]




8 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Akak pun baru first time tengok Syah
Gitu rupanya top up gas aircond ye..
Murah kot RM25.00
akak pun tak tahu hihihi..

Sekarang Syah boleh kata..
Mujur ada Adib..
Bagus dah adib sekarang teman ibu gi mana-mana..

Kakzakie Purvit said...

Kira Adib ni alert juga Sya
Dia tahu mana nak bawa mama dia pergi
Alhamdulillah... moga Adib boleh membantu ibu selalu dlm hal-hal macam ini.

Ann Ishak said...

saya pun tak pernah pegi buat isi mengisi gas ekon kereta ni, bagus jugak info ni...tak la terpinga2 nanti :D

eima said...

pasni semua kena belajar sendri ... nasib baik adib selalu ngikut ayah dia dulu kan ...

nasib baik juga kesdai tak kenakan awaks yani ckp kate compressor rosak ke ape .. ikut je ckp tambah je econ tu ..kedai ni bkn kira tgk plak pompuan bw mcm2 dia tipunye

faizal said...

area mana no rm25

Rien said...

Kedai kt mane yew?? Topup Rm25 tu..

Ammar Roslan said...

Topup gas RM 25 kire murah tu kak. Area mana ?

SYANI said...

Saya top up kat Batang Kali... Kat area KFC. Dekat2 dengan Farmasi tu. Nama kedainya dah lupa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...