Thursday, December 22, 2016

MASJID JAMEK MERSING

Sebelum kami balik ke rumah adik aku
Adik aku bawa round2 pekan Mersing
Kebetulan cuaca pun tak le panas... mendung je
Ronda2 sekitar pantai pastu dia bawa kami ke Masjid Jamek Mersing
Katanya boleh tengok sekitar Mersing
Yela... masjid ni terletak di atas bukit
Memang boleh nampak la pemandangan Mersing dari tempat tinggi.

-pics google-

Masa kami sampai ni waktu Zohor belum masuk
so takde la ramai orang kat sini

Saja la tengok view sikit2
pastu tangkap2 gambar sikit.. tu je la pun

Gambar keluarga.. tapi tak cukup korum..
Abah yang tangkap gambar
pastu adik ipar (isteri acik) takde sebab tunggu anaknya tidur dalam kereta.


Latar belakang laut la konon
Tengok Adib tu udah tak berbaju
Sebabnya bajunya basah mandi kat pantai sebelum tu
Aku ingatkan dia bawa baju spare... rupanya idak...
Itu la jadinya kalau tak double cek barang anak2.



Inilah view dari puncak bukit..
Sebab mendung so gambar tak berapa cun
Kalau cerah memang boleh nampak pulau2  tu dengan lebih jelas.


4 comments:

Husna Rahman said...

tambah meriah bila pegi ramain-ramai kan

idzwa kamaruddin said...

Haritu aku pun ade singgah sini subuh sampai la matahari terbit tapi tak dan nak amik gambar.

Norhayati Mohd Isa said...

Betul2 atas puncak masjid tu..
Boleh nmpk pulau2 tu..
Cantik kalau matahari terbenam tu syah..

Pandai adib cover..
Duduk blkg bergambor hihihi

hainom OKje said...

Pernah sampai Mersing jugak tapi dah lama sangat...... kiranya mcm tak pernah sampailah senang cerita. Seronok dapat berjalan dengan adik beradik, mak ayah ye Syani, hilang segala duka sekejap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...