Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 17, 2015

TIPS GST... JANGAN SAMPAI TERTIPU

Tak sabar nak tunggu 1/4/2015
sebabnya GST akan dikuatkuasakan... hehehehe
Suka tak suka pun kena terima la perubahan kerajaan ni kan

Semalam beli lunch kat kedai mamak
tapi bukan aku yang pegi la tapi opismate yang belikan
Sekali bila dapat resit sudah appear GST 6% ko...
Awal beno dah implement GST ni kan
Tapi ni kat resit je le sebabnya masih bayar harga sebelum GST
Maybe nak prektis kot sebelum GST start
Kalau dia dah caj GST tu semalam, nak je aku report kat kastam tu..huhuhu


Untuk mengelakkan pengguna2 cam kita ni kena tipu
ni aku share serba sedikit tips GST
[aku malas nak taip semula so aku printscreen je la]




8 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Syani...hendak tak nak trrrpaksa gak menghadapi GST ni....pasni kena lbh brjimat cermatkn.

Bitt (double IS) said...

Good sharing..setahu saya pon kalau gst utk syarikat bila keuntungan mereka lebih daripada rm500k sebulan ;-)

Bitt (double IS) said...

Good sharing..setahu saya pon kalau gst utk syarikat bila keuntungan mereka lebih daripada rm500k sebulan ;-)

SYANI said...

Azatiesayang,
Sblm GST pun dah berjimat, lepas ni kena berganda jimat la pulak.. Sabo je la

SYANI said...

Bitt,
Pembetulan sikit, syarikat yang memperoleh pendapatan tahunan RM500K ke atas sahaja yang WAJIB daftar untuk GST.

Unknown said...

tips yang bagus nih.. lepas nih kena hati2 masa berbelanja.

Unknown said...

tips yang bagus nih.. lepas nih kena hati2 masa berbelanja.

Unknown said...

memang pun...KFC pun same jgk..kena GST dh