Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 2, 2014

TERAPI BAWANG

Satu rumah aku diserang selsema
Berjangkit2 antara satu sama lain
Termasuk la si baby..
Kesian dia susah nak tido malam tadi

Bila kena selsema ni kena la cari penawarnya
Solution termudah ialah menggunakan BAWANG
Nasib la ada stok bawang kat rumah


Satu piring bawang besar yang dihiris2
Untuk menyerap virus dan toksin dalam udara

Satu piring lagi aku buat minyak bawang putih
Nak sapu kat si baby ngan Amira
Patutnya kalau ikutkan kena bakar bawang putih tu sampai hitam
Tapi aku malas & nak cepat, aku tumbuk kasar je bawang putih tu
Pastu aku campur dengan VCO.. kalau takde VCO pakai minyak masak pun boleh..

Selain bagi ubat selsema, ini la cara alternatif yang aku buat
Korang lak cemana???



4 comments:

munna said...

Tak pernah amalkan petua2 mcmni...

lieyalatif said...

skrang tgh musim selsema....

elokkan buat cara semulajadi gini...kurangkan pengambilan dadah heeheheh

Lynda Che Lah said...

tapi mmg ok ke kak Syani?
mujarab tak?

Nafira usof said...

OOhhh.. kena cuba nih.
takut selsema saya nih jangkit kat anak2 plak. kesian dorang~