Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 18, 2016

JOM BERLUMBA : SIAPA UNTUNG SIAPA RUGI

Aku memang suka baca status Ustaz Ebit Liew kat fb
Dengar ceramah & tazkirah dia kat IKIM
Banyak motivasi, banyak inspirasi
kadang2 terasa sendiri gak la..


Selalu sangat dengar isteri kena berkhidmat untuk suami
tapi jarang dengar suami berkhidmat untuk isteri
walaupun isteri ada hak2nya

Beruntung la para isteri yang sentiasa berkhidmat untuk suami
tapi lagi beruntung kalau suami-isteri saling berkhidmat untuk pasangan masing2.
beruntung dunia, beruntung akhirat gitu kan

3 comments:

Nafira usof said...

saya paling suka perenggan terakhir n3 ini.
itu baru betul. saling melengkapi dalam segala hal.
baru lah bahagia rumah tangga. InsyaAllah.

Aqilah Azmi said...

wow. sangat deep.
selalu org sekarang mcm "untung tak kita untung kan kan?"

tengok2 bukan kita yg untung. yg berlumba kebaikan tu yg untung wow.
thanks kak share ni hihi <3

Nabila Syifa said...

Kan..suami isteri kena keeja smaa.ni kang terkontang kanting la bini ni wat smua keje. Dah ala super mum dah