Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 8, 2016

HUTAN TERBAKAR DI JALAN SUNGAI TUA

Balik dari kerja petang semalam
tetiba je traffic slow moving
tengok belah kanan, nampak hutan berasap2
hutan terbakar le tu

Jalan depan sikit, baru la nampak jentera bomba ada kat situ
tengah memadamkan api la tu
berkepul2 asap
Berjerubu pulak la lepas ni...


Pic dari fb MyHuluSelangor
Masa ni hutan tengah terbakar..


Musim2 panas ni ini la risiko hutan2 di Malaysia
tapi malam tadi memang panas sungguh
pasang aircond pun tak cukup sejuk lagi...
ujian Allah yang sedikit berbanding di padang mahsyar nanti...
Semoga kita dilindungi dari panas & dahaga di padang mahsyar nanti...
AMIN!!!

4 comments:

Yati said...

Saya yang kat Lumut, Perak ni pun ada rasa macam kelabu asap je arini. Jerebu. Taktau asap dari mana.

eima said...

hmmm musim panas .... harap jerebu tak kembali tak sanggup klu jd mcm tahun lepas

rasp said...

memang panas skarang ni...
syukur gak kl petang2 kekdg tu hujan...
kurang skittttt ler bahang tu..

Kayu Manis said...

Kt sini hutan batu caves bru jer terbakar..musim pnsss