Wednesday, January 20, 2016

TANDA ALLAH SAYANG

Malam tadi hasben wasap cakap dia ada OT
balik lewat la kekdahnya
Sampai nak dekat Subuh dia tak sampai2
tengok  henfon takde pulak dia wasap apa2
Agaknya dia sambung OT kot tu yang balik lambat [aku agak la]

Tak lama pastu baru dengar bunyi enjin kereta
lega la.. dah sampai dah en suami
Pas dia masuk rumah, tanya la kenapa balik lambat
Rupanya dia eksiden masa on the way balik keje
Ada orang langgar belakang kereta
Katanya cina mabuk

Pastu gi balai buat report semua
tu yang balik lambat tu
Alhamdulillah hasben takde apa2
cuma kereta la kemek sikit kat bontot..
sian cik tam aku tu...




Dari luaran tak nampak teruk sangat
kemek2 manja gitu
tapi maybe dalam bonet tu pun terkemek ke dalam gak
ke bengkel jugalah nanti nampak gayanya

Takpe la yang penting hasben aku selamat
Kereta boleh repair kan...
Anggap je la sebagai teguran @ peringatan dari Allah 
atas dosa & kekhilafan kita sebagai makhluk
Tanda Allah sayang tu.....




5 comments:

PeRdU cINta said...

Allahu...berkat sabar..in sha Allah Allah permudahkan setiap urusan..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah..
Tak ada apa-apa en hubby tu Yani..
Kereta tu boleh direpairkan..
Akak pun macam tu..
Bila en suami balik lambat, risau gak..

Qhaifa Nur said...

Mmg risau klau hubby blik lewat..mcm2 dok fikir
Betul tu...kete boleh repair

Qhaifa Nur said...

Mmg risau klau hubby blik lewat..mcm2 dok fikir
Betul tu...kete boleh repair

lieyalatif said...

allahuakabar syani...bende mcm ni laa kite takutkan...tapi syukur tak ade ape yg serius..... hope semua dipermudahkan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...