Tuesday, January 5, 2016

AWAL2 TAHUN SUDAH DIUJI

Ujian Allah tu sentiasa ada, datang & pergi kan
Kita kena redha & bersyukur dengan ujian yang datang

Hari pertama di tahun baru, aku terima ujian kesakitan
Seminggu sebelum tu pun aku sakit yang sama
Kembung perut & muntah2
badan usah cakap la, asyik seram sejuk je...
bau perfume memang takde tapi asyik bau minyak angin

Perut terasa kembung sepanjang 2 hari tu
Malam2 terjaga sebab nak ke bilik air
kalau tak buang air, mesti muntah2
Nasib la anak2 kecik tak buat ragam waktu tido




Dalam sakit2 tu terfikir apa yang aku salah makan
Aku rasa macam aku takde la masak & makan benda pelik2
Pastu nak kata makanan tu yang tercemar, orang lain makan elok je
Fikir punya fikir baru teringat yang waktu siangnya aku ada makan KOBIS
[siang hari jumaat tu aku masak kobis goreng, hari sabtu aku ada makan coleslaw]
Minggu sebelum tu yang aku sakit camtu pun sebab aku ada makan KOBIS [coleslaw jugak]

SAH! KOBIS la penyebabnya.. 

Memang la tahu KOBIS tu berangin tapi sebelum ni aku makan ok je
Lately ni je jadi cam ni.. so memang kena avoid la Kobis mulai hari ni..

Alhamdulillah dah baik dari kembung
sambung pulak sok sek sok sek
Udah kena selsema pulak... ni hidung dok berair je
Hai... sabo je la...
Dugaannnnn



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...