Wednesday, January 13, 2016

DUGAAN LAGI : SAKIT MATA PULAK

Bangun pagi tadi tetiba rasa mata aku sakit
Masa nak mandi tengok cermin
tu dia..... bengkak sebelah mata aku
nak kata sakit mata, mata tak merah2 pun
cuma kelopak mata aku membengkak
nak kata ketumbit, takde pulak rasa "mata" tu
agaknya mata aku kena gigit semut kot

Aku dah siap2 dah nak gi keje sebenarnya
rasa malas nak gi klinik
masa tengah2 siap tu mata lak rasa gatal2
takleh jadi ni... nak kena pi klinik gak
makin lama, makin mengecil mata aku rasanya
sebab bengkak tu makin membesar


Pastu masa kejut Jasmin & Amira
sebab nak hantar ke rumah babysitter
aku perasan mata Amira pun bengkak gak
Mata Jasmin pun sembab sikit
Sah le kot kami kena gigit semut
Malam tadi semua pakat tido kat ruang tamu je
kot2 la ada semut atas karpet tu melarat2 la sampai tilam yang kami tido tu
Sabo je la....

Nak gi KK UluYam, cam jauh sangat rasanya
[malas yang lebihya]
Last2 tunggu jugak le klinik biasa yang kat area rumah ni
Kul 9 pagi baru bukak lak tu
Bertabah la aku menunggu... sempat la makan nasi lemak paru dulu..hahaha

Nasib la orang tak ramai kat Klinik tu
Masa aku sampai baru sorang je menunggu
so dalam 15 minit camtu baru la jumpa doktor
Doktor kata mata aku ada jangkitan
Tapi bukan la conjuntivis [belasah je spelling tu]
Aku bukan le apa... takut terjangkit kat anak2 je la.. sian kat depa

Ok dah gi klinik, doktor kasi MC 2 hari
Kasi bengkak betul2 baik katanya....


So duduk rumah ni takde la aku nak ngadap PC sentiasa
maka jarang le dapat blogwalking hari ni ngan esok

Bekalan ubat untuk 2-3 hari ni


Dugaan sakit aku makin berpanjangan...
Dari sakit perut-selsema-batuk-sakit mata pulak...
Banyaknya dosa2 aku ni....
 "insaf jap"

2 comments:

eima said...

rehat ye ... syoknye dpt rileks 2 hari ...hehehe

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Moga lekas sembuh. Allah nak suruh berehat la tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...