Tuesday, January 19, 2016

MEMALUKAN

Semalam pakai baju baru beli
Cewah... ekceli dah lama beli tapi baru nak pakai
[sebab takde tudung sesuai nak pakai.. ]

Petang semalam [lagi 2-3 jam nak balik]
baru la perasan sesuatu yang memalukan kat baju aku
itu pun masa tengah betul tudung kat toilet
nasib la aku yang perasan, kalau orang lain yang tegur... lagi haru..

Apa benda tu ye??? Jap aku nak tunjuk
Korang kalau nak gelakkan aku, tekup mulut tu ye..
kecik hati aku nanti..
Nampak tak?? Nampak tak??
Pasni tak payah sorok dah aku pakai baju saiz apa

Camne la aku boleh tak perasan ada tulisan XL kat lengan tu
Macam perli aku je... mentang2 le lengan aku lengan Popeye
Sentap mak!

Yang lagi aku heran, aku dah basuh dah baju tu lepas beli hari tu
Still aku tak perasan tulisan marker tu
[dah le marker lak tu..huhuhuhu]
Nasib la kat lengan belah kiri, tersorok sikit
kalau kat lengan kanan, memang trang tang tang la 
[patut le opismet aku pun tak tego... tersorok dari pandangan mata dia gamaknya..hahaha]

Balik je rumah, terus sental tulisan tu dengan sabun basuh pinggan cap JOY
Hilang dengan cemerlang...nasib baik la mau hilang
kalau tak hilang, memang jadi tukun je la baju tu nanti...

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Camna pulak boleh tulis kat situ ye Yani..
Kalau akak pun basuh baju baru lebih kurang jer..
Guna marker pulak tu..
Mujur dah hilang dengan jayanya ye :)

Eliss Mie said...

tak tahu nak gelak ke nak nanges. hahaha. sabar jer la. apsal la tulis kat lengan pulak kan kot yer nak tanda saiz kan.

Suria Lekatlekit said...

ok la just tulisan.. kalau label tag baju pun tergantung tak perasan nampak sangat tak basuh baju tu lagi hehehe... sapa la punya kerja dok conteng arang pada baju kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...