Tuesday, September 3, 2013

SERANGAN KUTU

Beberapa hari ni memang aku nampak Aleeya dok menggaru2 kepala dia
Aku ingatkan gatal2 biasa sebab biasa la budak2 kan
Kadang2 mandi tak bersih.. tu yang gatal2.. takpun sebab peluh
[Tapi ada gak terdetik dalam hati kot2 kena kutu]
Tapi ada gak rasa takkan la kena kutu sebab Aleeya pakai tudung gi sekolah
Cemana boleh jangkit kutu lak kan...

Semalam masa aku singgah umah Cik Besah
Yaya duduk dekat aku
Dia baru mandi masa tu
So aku pun sambil duduk tu kelebet2 la rambut dia
Sekali aku nampak cam ada habuk2 @ kelemumur kat kepala dia
Tapi bila aku garu kulit kepala dia takde pulak keluar kelemumur
Aku cakap kat Cik Besah kat kepala Yaya ni cam telur kutu je
Tapi Cik Besah kata bukan kot.. habuk kot
Aku tak puas hati... aku kelebek2 lagi rambut Yaya
Ha kau.... sekali aku dapat sekor kutu kat rambut Yaya
Kan aku dah kata.. KUTU!!!!
[Syokkan bunuh kutu.. keletup bunyi dia bila tenyeh ngan kuku...]

Tah mana la si Yaya ni dapat kutu
Aku dulu form 1 baru kena kutu.. itupun masa dok asrama
Aleeya ni baru darjah 2.. tah mana dia jangkit tah le
Kat sekolah la gamaknya tu

Malam tadi jugak hasben aku terus belikan ubat kutu 
Takleh biar lama2.. kang makin merebak lak
[Sib baik la aku dah potong rambut pendek.. kalau tak dengan aku sekali kena kutu gamaknya]
Ubat ni la laki aku beli semalam
Beli kat farmasi.. katanya ada 2 jenis ubat kutu - yang wangi @ yang busuk
Of kos la nak yang wangi kan.... 
Mahal jugak ek ubat kutu ni sampai RM17.. botol cenonit je

Ni pulak sikat kutu yang disertakan sekali
Bagus juga... rumah aku mana ada sikat kutu ni..
Tu nampak tak telur2 kutu melekat kat sikat tu...

Aku ingatkan sikit je kutu kat kepala Yaya ni
Sekali aku sikat, banyaknya yang jatuh kat baju2 Yaya
Pastu aku sikat lagi & lagi
Ni aku letak atas kertas pulak.. nampak tak kutu & telur2nya tu

Pas sikat buang2 kutu tu, baru la aku syampukan rambut Yaya
Gosok2 dan biarkan dalam 10 minit baru bilas
Pas lap kering rambut sikat lagi untuk buang saki baki kutu & telur kutu

Pagi tadi sebelum dia gi sekolah pun aku sikat lagi rambut dia
Tengok dah takde apa2 lagi kat sikat kutu tu
Semua dah mampus kot...
Malam karang nak sikat lagi... nak make sure semua kutu dah takde.

Pesanan untuk korang yang ada anak dara & berambut panjang
Rajin2 la cek rambut anak2 kome
Kot2 la kena kutu cam anak aku..hehehehe

1 comment:

cho_zila said...

kutu bahaya.. ooooiiit... yang syampoooni baguih gak der sikat kutu sekalikan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...