Tuesday, September 3, 2013

KECOH JE.. 20 SEN JE PUN!!!!

Kat media massa & media sosial topik hangat hari ni ialah MINYAK NAIK
Kat fb usah cerita la.. naik bosan aku baca status deme2 tu
Alah korang ni... naik 20 sen je pun... bukannya 2 ringgit
Macam la sebelum2 ni harga minyak tak pernah naik
Even minyak naik sebelum ni pun still kita semua boleh survive sampai hari ni kan??
Apa yang kecoh sangat???

Ni kronologi kenaikan minyak kat Malaysia
See???... ok la tu.. dah dekat 3 tahun minyak tak naik harga...


Aku kadang2 bengang gak dengan status fb orang yang dok kutuk2 kerajaan tu. 
Aku bukan le pro mana2 parti politik pun
Tapi aku tertanya2 gak... kalau kome pilih pembangkang sebagai pemerintah, kome konfiden ke deme takkan naikkan harga minyak tu? Mungkin takkan naikkan harga minyak tapi akan naikkan harga2 lain. 
Sebabnya kita tak boleh nak kekalkan semuanya pada harga lama sebab semua turun naik harga akan dipengaruhi & mempengaruhi inflasi. Fikir2 kan le.
Asal semua naik harga semuanya akan jadi salah pemerintah...

Setakat minyak naik 2 kupang pastu harga barang2 lain semua naik, tak pernah lagi aku dengar orang jadi papa kedana @ muflis.

** Aku bukan salah seorang yang sanggup beratur berjela2 kat stesen minyak semalam semata2 nak menjimat RM5.25 duit minyak. [2-3 hari lagi still nak kena isi minyak jugak...]

4 comments:

Ann Ishak said...

sama la kita syani, saya pun geleng kepala bila tengok semua station minyak penuh sesak malam tadi. kot2 la tuang minyak malam tadi boleh tahan sampai cukup bulan takpa jugak nak gigih beratur kan.

harga minyak dekat negara kita masih rendah kalau nak dibandingkan dengan negera2 jiran kita.

Mariyam Nabella Ishak said...

minyak naik ke,trun ke kita ttap akan kna isi minyak jgk..wat penat badan nak beratur pnjg2 smata2 nak jimat..baru sekrg deme sedar yg 20SEN rupe cam token men game tu sbnarnye bharga..

Nafira usof said...

betol.. saya pon malas nak pening2 pikir pasal minyak naik.. pastu nak gi bersesak2 beratur isi minyak.. kalo tahan setahun minyak tu okeh lah jugak.. baik tak payah sakitkan hati sendirik gi beratur panjang2 nak isi minyak.

Mr. Z and Mrs. Z said...

mungkin kita takkan muflis..tp kita kena ada sikap prihatin jg pada org yg lagi ssh dari kita.isu skang bukan sapa yg memerintah..tp hati budi pemerintah dalam menangani isu ini supaya rakyat tk menderita.sapa yg ada duit mungkin xde masalah nak berbicara mengenai kenaikan.bg mereka yg mmg selama ni makan pon catu cmne plak.dan mungkin satu hari nnti kita pulak akan merasa nasib makanan bercatu sbb hidup kita pon bukan sentiasa mmpu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...