Friday, November 4, 2016

AMIRA & BIRU

Amira ni memang minat sungguh warna biru
Kalau pilih baju pun warna biru yang dia pilih dulu
Tudung pun gitu juga
Sampaikan tuala pun dia nak yang biru je
Kalau dia suruh aku beli gula2 pun nak yang kaler biru
Aiskrim  pun nak kaler biru... aduhai.

Hari tu ambik dia dari babysitter
Udah dia pakai baju kurung biru ni
Baju tu anak babysitter tu punya
Muat2 pulak untuk Amira
Udah namanya kaler biru kan.. terus la dia nak pakai



Ni pun ekceli tuala si Adib
Tapi sebab kaler biru kan
Udah jadi hak mutlak dia le 
Ni ngada2 nak buat tuala lilit kat kepala...



Baju Frozen ni pun tersangat2 dia berkenan tau
Basah kering basah kering je baju ni
Baru jemur seminit dia dah sibuk tanya dah kering ke belum
Kalau dah kering terus nak tukar baju pakai baju ni
Kalau aku tak bagi pakai.. dia pegang je baju tu
Macam takut orang ambik baju dia tu...


Mama kena beli baju biru banyak2 la kalau cenggini ye Amira..



4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Nampak kan Amira sekarang semakin bijak
Dah tahu yg mana lebih cantik
Kalau kita dulu apa mak bagi itulah yg kita pakai

idzwa kamaruddin said...

Hiiii..sama dak Syakirah semua pun nak biru!!

eima said...

selalu budak pompuan nk pink amira nk biru dah le gebu mek ni hoi comey

Husna Rahman said...

hahaha terlebih comelnya blue girl nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...