Monday, January 20, 2014

PERTAMA KALI DEMAM

Buat pertama kalinya... Amira demam
pada usia hampir 10 bulan
Alhamdulillah tak le teruk demamnya
Cuma demam sebab jangkitan selsema 
Berjangkit dengan Adib & Aleeya la [diaorang pun selsema]
Ate dah asyik dicium dan digomol oleh abang kakak
Mana la adik pun tak terjangkit sama

Yang letihnya, mama dan abahnya la....
Tidur tak lena sebab anak asyik merengek
Minum dan makan pun Amira tak berapa lalu
Badan Amira pun dah susut sikit..
Sian anak mama
-budak demam yang asyik merengek je-

Hari Khamis lepas balik keje terus bawa si Amira pegi klinik
Cam biasa la doktor bagi ubat demam, selsema & antibiotik
Budak ni dah le payah nak makan ubat
Berhempas pulak nak sumbat ubat dalam mulut
Menangis, muntah, tumpah --> satu pakej la tu..

Balik Ipoh baru ni pun Amira takde mood
Asyik merengek.. sian opah tak dapat main dengan Amira

Pagi tadi masa hantar si Amira kat pengasuh
rasa badannya dah tak panas
dah tak demam kot cuma masih merengek je..
Harap2 Amira ok la hari ni
Cepat sihat ye sayang..

3 comments:

yana halim said...

alolo siannya si gebu ni. Harap2 senang mkn ubat dan cepat sembuh ye amira sayang...

lieyalatif said...

pes time demam?...bagus amira..kuat daya tahan die....

sian tgk wajah amira bile demam nie...bibir merah nampak mcm panas dlm tuh....moga cepat sembuh yeak sayang...

(^_-)V said...

Bagus amira...alisya la yg kerap demam masa kecik..rasa macam tiap2 bulan demam, dugaan betul hidup pjj..tapi dah setahun ni alhamdulillah nampak dah makin kuat sistem immune die..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...