Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 15, 2014

AKHIRNYA DAPAT JUGA MENGAKU

Musim2 nak raya cina ni
makanan yang tengah in sekarang ialah kerepek ngaku la kan
Sampai jadi fenomena erohed [arrow head] kat group Whatsapp aku
Sorang2 terjebak buat kerepek ngaku ni

Ngaku = Arrow Head
Selalu tengok blogger buat kerepek
tapi aku idak le pernah makan
Nak beli jauh sekali la...
Sejak ada Econsave kat Batang Kali baru ada jumpa buah ngaku ni
Tapi alahai... buruk2 & kecik2 sangat

Malam tadi hasben aku bawa balik sebalang kepek ngaku ni
Sebelum ni pernah suruh dia beli buah ngaku kat Econsave
[konon rajin nak buat sendiri... selama macam la aku rajin sangat pun...]
Tapi katanya dia tak reti beli
Tapi dah ada orang bagi, ambik je la katanya...

Suka aku....
Akhirnya dapat juga merasai kelemakan ngaku yang diceritakan..

9 comments:

Izwa Kamaruddin said...

sedappppp nyer :)

Rizziela said...

x pernah rasa..lepas ni boleh try beli plak

Unknown said...

sedapkan! kan!
rasa sekejap jer habes sebalang.
rasa nak beli jugak jer.

Linda said...

Buah ngaku tu mcmn? 1st time tahu hehe

SYANI said...

Mrs Eady,
Memang sedap...

SYANI said...

Rizziela,
Rasanya lemak2 gitu.. Lagi sedap dari kerepek ubi

SYANI said...

Nafira,
Haah.. makan memang tak sedar.. tau2 dah habis sebalang

SYANI said...

Linda,
Buah ngaku tu cam sengkuang cina.. Try google

munna said...

Munna dah buat 2-3 kali habis je stok buat semula...anak2 pun suka