Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 4, 2017

HARI KE-3 @ MERSING

Hari ketiga takde aktivit sangat di Mersing yang kami buat
Lagipun cuaca hujan & mendung je sepanjang hari
Nak keluar pun malas rasanya

Cuma pepagi tu sempat la bawa bebudak ni main kat taman permainan
[balik2 situ je le pun..hehehehe]

Itupun tak lama main sebab hari cam nak hujan

Pastu adik aku ajak maka abah aku pegi paso
Yelah.. tak daya juga nak makan luar je
Masak di rumah lagi puas hati makan 
Nak2 bila ramai kan.... 

Lepas lunch, semua pakat krohhhhh la
Budak2 main la apa yang ada dalam rumah tu
Dah petang tu adik aku ajak pi makan kat luar
Asalnya nak belanja roti apatah [lupa lak aku]
Tapi bila pi kedai tu roti dah habis
Last2 singgah le kat satu kedai tu.. makan mi goreng
Ada yang tak habis, tapau la bawak balik rumah

Sebelum balik kuaters, Adib la merungut lapo
[kat kedai mee tu dia makan sikit je.... tak kena selera dia le tu]
Kami singgah le kat 7E beli stok makanan untuk malam nanti
Malas dah nak keluar rasanya
So aktiviti malam kami hanya tengok tv & tido awal
sebab esoknya dah nak beransur pulang
Driver kena la caj bateri kan... kan nak drive long distance gittew!

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Taman macam ini anak dara pembersih oklah dia
Cuba yg banyak pasir mahu dia tak turun:)

Norhayati Mohd Isa said...

Tamannya cantik..
Memang budak2 suka syah..