Friday, January 20, 2017

BARU 2 MINGGU SEKOLAH....

Ni cerita minggu lepas
tapi cam biasa terlewat nak publish kan....
Yang folo IG tau le cerita pasal ni
So tepek screenshot IG je lah!
Dasar malas.....

Tu seluar yang pertama

Seluar yang kedua pulak.....
keesokan harinya bila balik dari sekolah agama
Udah dia tunjuk seluar sekolah agama yang putih bersih tu
dah hitam gelegam kena rantai basikal
Jenuh menyental siap klorox bagai tau
Nak nangis aku...... 
Sental jugak le.... walopun tak hilang semua tapi kadar kehitaman tu berkurang la
[rupanya ada juga koyak sikit kat seluar tu sebab kena rantai basikal tu]

Uniform sekolah agama tu udah le baru beli
Udah dua2 seluar kena pulak
aku cakap je dengan Adib.. ko pakai je la selagi boleh pakai
Dah le baju melayu tu bukannya jual asing2 seluar & baju
Kena beli sepasang jugak kan...

Sekarang aku pesan kat Adib, kalau gi sekolah agama pakai je tracksuit masa naik basikal
Sampai sekolah baru pakai seluar putih tu
Kiranya Adib pakai 2 lapis la...ingat dia rajin ke nak salin2 kat toilet tu??
Masa balik pun aku suruh dia pakai tracksuit je.
Hadoi... dugaan sungguh awal2 tahun ni.

5 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Anak lelaki memang macam tu lah syah..
Nabil minggu pertama jer bersih bajunya..
masuk minggu kedua dan ketiga..'
Memang teruk lah menyental kotoran tu huhuhu..

SYANI said...

Adib ni tahun2 sebelum ni ok je... Tang tahun ni pulak la sampai gini jadinya... Itu le dah namanya lelaki ye tak?

idzwa kamaruddin said...

sabar la beb..dugaan anak kehilangan ayah ragam dia lain sikit.

eima said...

sabar ye syani ....
nak buat mcm mana ... dah dia naik basikal susah tu nak elakkan ...
mcm sekolah2 kat putrajaya ni pakai bj uniform sekolah ... seluar biru tu ... tak le kalut sgt ... dulu sungguh letih nk sental kat lutut ... hitam belemoih

Ogy said...

Sabar banyak2 ye syani,usah dimarah adib tu...nanti sedih pulak dia...memang itu cabaran nya bila berbasikal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...