Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 27, 2017

AMIRA SAKIT MATA

Pagi kelmarin masa nak hantar Amira & Jasmin ke rumah pengasuh
Amira baru bangun dari tidur
Perasan dah mata dia cam bengkak sebelah
Ingatkan mata dia kena gigit semut 
Lagipun Amira takde pulak merengek sakit ke apa pulak

Sepanjang kat office, babysitter takde pulak bagitau apa2
Sampai la malam tu, masa aku ambik Amira
Baru dia cakap mata Amira merah.. banyak pulak tu
Kalau tengok biasa cam takde apa2
Tapi bila selak kelopak mata dia, punya la merah biji mata dia tu
Macam salur darah pecah
Aku pulak takut tengoknya

Aku tanya babysitter kot2 Amira ada main sampai tercucuk mata ke
Atau ada jatuh ke, atau ada apa2 objek tertusuk mata dia ke
Babysitter kata takde pulak
Amira pun elok je main kat rumah dia
Takde menangis atau merungut kata mata dia sakit ke apa



Last2 terus bawa dia pi klinik untuk cek mata dia tu
Cuak wei bila tengok mata anak jadi camtu
Mana la tahu kot melarat apa
Sepanjang kat klinik pun dia cergas je main lari sana sini dengan si Jasmin

Bila jumpa doktor, doktor pun cek2 dia kata Amira kena sakit mata
Bukan terkena apa2 pun mata dia... lega la aku bila doktor kata camtu
Doktor just bagi ubat titis je
Aku tanya kenapa jadi merah camtu
Kata doktor maybe Amira ada gosok mata dia masa bengkak tu
Maybe sebab gatal kot
Kalau tak serius lega la sikit.. risau juga kot2 merebak jadi benda lain pulak kan..

Dah 2 hari pakai ubat titis, alhamdulillah dah berkurang dah merah tu
Jangan orang lain kena jangkit pulak sudah le...

1 comment:

Nieyl said...

semoga amira cepat sembuh yaaa