Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 31, 2016

5 BULAN DAH BERLALU PERGI

Penghujung bulan Oktober dah kita ye
sedar tak sedar 5 bulan dah berlalu
Berlalu hari2 sepi tanpa seorang suami
Balik rumah takde teman bicara, teman mengadu hal, teman bersembang
Sembang dengan anak2 je la...
Tapi tau je la bila sembang dengan anak2 ni
Bukannya macam kita bersembang dengan pasangan kita
Lagipun diaorang bukannya paham lagi hal2 orang dewasa ni kan

Subuh semalam terasa rindu sangat kat abang
Rindu sangat nak kejut dia bangun pagi

Äbang... ooo.. abang...
Bang.. ooo.. bang

Panggilan yang dah tak wujud dalam rumah aku tu
Sedih wei... sampai aku menangis lepas solat
Terasa2 aku tengah goncang bahu & badan dia untuk bangun solat

Ini namanya Rindu Bayangan


Terkadang memang terasa aku nak panggil abang... abang
Tapi kang anak aku dengar dia kata aku gile pulak kang
Aku panggil dalam hati je la
Tak pun panggil bisik2 je kat rumah tu dalam bilik 
Berbuku2 rindu aku ni kat dia tau!


7 comments:

Qhaifa Nur said...

Sabar ya Syani...moga tabah

norlina jusoh said...

lahai.. lahai.. sedih sangat. insaf bila baca. berat memandang berat lagi yang menanggung. semoga allah mudahkan setiap urusan sis.

Kakcik Nur said...

Innalillahhiwainnailaihirojiun...

kita juga akan menyusul nanti.

lieyalatif said...

aduhhh...sayu lieya syani...

org yg mengharungi nye aje paham keadaan, rase dan sakitnyar rindu tu...kuatkan semangat dear...

Norhayati Mohd Isa said...

Mahu tak rindu kan Sya..
Hari-hari kita kejut dia bangun pagi..
Tiba2 dah 5 bulan tiada lagi panggilan itu..
Rindu yg amat sakit ialah pada mereka yang telah meninggal dunia..

Alfatihah..

idzwa kamaruddin said...

:( :(

Nory Zoulkefle said...

moga akak terus kuat tempuh hari2 mendatang bersama anak2..
takziah kak..Nory baru tau..