Thursday, October 27, 2016

TUKANG SEPAH YANG BARU

Rumah ada kekanak kecik.. jangan harap la nak kemas cam showhouse
Habis kemas kat sini, depa sepah tempat lain pulak
Habis orang ni sepah, mamanya kemas
pastu sorang lagi pulak buat sepah
Seteress mak!

Haritu Amira jadi tukang sepah
La ni menurun ke Jasmin pulak
TAPI... kalau dua2 bergabung meletup.. 
memang cam nak meletup aku ni
Pergh... nasib la deme pesennya menyepah kat satu tempat je
Ambik barang dari tempat lain
Longgok & sepahkan di ruang tamu segala2nya...

Ni dia tukang menyepah.....
Tukang conteng dinding pun dia jugak


Tu dia hasil sepahannya
Ni baru sikit.....
Amira tak join buat sepah sebab Amira dok layan Boboiboy kat henfon
Aku suruh dia kemas, selamba je kata taknak...
Kecik beso je aku tengok dia ni tau

Sambil2 tu enjut jugak buai tu
Baby dia nak tido katanya..
Sambil2 tu mata tu tengok gak citer Zombi kat tv
Bukan Cerita Zombi Kampung Pisang tau
Tapi Train To Busan

video









4 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Tak payah anak kecik Sya..
Anak2 akak yg dah besar ni pun kuat juga menyepahnya..
Kekadang kena juga dgn akak..

Ok pulak dia layan zombie ye sya..
tak takut..
Mak cik yg tua ni pun takut hahaha..

Kakzakie Purvit said...

Alaa... siapa ada anak kecik tahulah.
Kakak dulu pun macam tu Sya.
Tunggulah besar sikit dia yg akan tolong kemaskan
Dia yg nanti tak boleh tengok sepah - dah kata perempuan kan.

Betul Sya kakak dah alaminya.

eima said...

rumah aku pun sama .... aku biarkan je ....
tak de makna nak buat mcm rumah org lain ade bilik khas utk main bagai ... pyh aku k pantau budak2 tu ... nk sepah depan ruang tamu ...sepah la ...
klu rajin mama tlg korg kemas klu tak aku kerahkan sambil jegil biji mata hahahha

~aSHa~ said...

gini la kan...akak ni dah 4 org..mcm2 lagi peel ahahaha..huru hara rumah...



...
akak follow blog syani ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...