Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, July 13, 2016

S.E.P.I

Mood sedih la
Nak2 pulak kalau dengar lagu2 rock kapak
sebab lagu2 tu banyak arwah suka nyanyi
Kalau dengar kat radio mula la aku tacing

Tadi baru dengar cakap Dr Fadilah Kamsah kat radio
Hanya masa yang akan mengubati kesedihan ini
Aku pun tak tau berapa lama masa akan aku ambil untuk membiasakan diri
dengan situasi ni..





Berulang kali ku mencuba
Memujuk hati lupakan semua kenangan
Namun mimpi bertemu lagi
Di saat engkau tiada di sisi

Ku berpegang pada janji
Tercipta antara kita dulu
Hilangmu tiada berganti
Biarlah begini

Ku belayar di lautan tidak bertepian
Sesekali disedarkan ombak yang mendatang
Aku seperti hilang punca arah dan tujuan

Aku puisikan namamu
Bersama rindu
Di dalam sendu



6 comments:

(^_-)V said...

Mama sha pun walaupun ni dah masuk tahun ke 12 arwah bapak meninggal, ambil masa jugak..kadang dia bercakap jugak, tak sempat arwah bapak nak tengok cucu-cucu..
Sha pun, masa awal-awal dulu bila sembang dengan kawan-kawan ade yang bercerita pasal ayah masing-masing, terasa sedih sangat, sebab kita dah tak de bapak. Tapi sembunyikan je la perasaan tu, tak suka bila orang tengok kita sedih.
Insyaallah, ade hikmah semua kejadian. Walaupun mama keje cikgu tadika je, tapi cukup makan pakai kami, semua merasa sambung belajar sekurangnya ada diploma. Kami pun walaupun ade yang belajar biasa-biasa je, tapi rezeki nak dapat kerja tu mudah je, tak menganggur lama.
Moga anak-anak along pun nanti dipermudahkan segala urusan.

SYANI said...

Sebak pulak baca Sha.. Ye la sedih, rindu semua ada.. Tapi tu la takde la tunjuk kat orang especially anak2... Tapi bila duduk sorang2, memang terasa sangat la.Rasa cam hilang BFF gitu...

idzwa kamaruddin said...

Masa takkan mengubat rasa tu..kene go thru day by day..

orang yang alami sahaja dpaat tentukan hati dia sendiri..takpe Syani, semua orang faham. jaga diri okey.

:(

Norhayati Mohd Isa said...

Allahu ..
Teringat akak..
Dia post kat FB..
Post tu dari Dr Fadilah Kamsah..
"RINDU YG PALING SAKIT IALAH MERINDUI ORANG YG TELAH MENINGGALKAN KITA"
Adik ofis mate akak ni pun kematian suami secara mengejut 2 tahun yg lalu..
Umur suaminya baru 37 tahun masa tu..
Meninggal ketika tidur..
Anak kecilnya baru berusia 5 bulan..
Dia ada 4 org anak..
1 lelaki 3 perempuan mcm sya juga..
Dikomennya di FB tu..
Rindu smpi bila2..
Hingga ke akhir hayat..
Dia letak gambar suaminya..
Sedih akak tengok..
Lepas suaminya meninggal dia minta tukar kerja di Kuala Kubu duduk dgn mak..

Ketabahan dan kecekalan hati yg kuat utk menghadapinya kan Sya..

ztie said...

tu la org salu ckp kan. berpisah mati ni sakit. sungguhpun sy pisah hidup. sakit nya msh tak tertahan. apatah lagi mcm sis ni. sy doakan yg baik2 utk sis sekeluarga. mmg keluarga dan kwn2 rapat la penting masa2 macam ni. utk amik balik bit bit tu semula. take care, jaga diri. insyaAllah yg terindah ada di masa depan

Alwin Iswanto Lase said...

Begitulah hidup teman. Ada pasang surutnya
Terima sahaja apa adanya
Salam santun
menang BERSAMA
hidup adalah PERJUANGAN